• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۱-۱۶
  • شناسه خبر: 22757

زنجان در «وضعیت قرمز کرونایی» قرار گرفت

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: استان زنجان در مرز هشدار کرونایی قرار دارد و بر این اساس مدیران دستگاههای اجرایی در یک آماده باش کامل تمامی امکانات و خدمات و نیروهای انسانی خود را در خدمت پیشگیری و آگاه ...

به گزارش خبرنگار «پایگاه خبری – تحلیلی پیام ملّت» خدابخش مرادی در ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا با  تاکید بر اینکه تمامی بضاعت استان باید در شرایط هشدار کرونایی برای پیشگیری و مقابله با این بیماری قرار گیرد، افزود: تمامی افراد، مدیران، کارکنان، مراکز ارائه دهند خدمات مکلف به رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی هستند و با متخلفان برخورد جدی و قاطع انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: در شرایط خاص کنونی کرونایی استان دوره تعارف گذشته، چراکه ظرفیت بیمارستان های استان در حال تکمیل است و بر این مبنا محدودیت ها و ممنوعیت های ابلاغی در شهرستان ها با وضعیت زرد و نارنجی به شکل دقیق اعمال می شود.

این  مسوول با بیان اینکه تمامی مدیران متولی امر دستگاههای اجرایی استان مسوول تبیین، رعایت و توجیه مراکز زیر مجموعه خود هستند، ادامه داد: به این مهم باید توجه داشت که دیگر دوره مماشات سپری شده، متاسفانه در جلسات قبلی با وجود مصوبات اجرایی نشدن کامل آن به  بروز وضعیت کنونی منتهی شده است.

وی اظهار داشت: وضعیت کرونایی شهرهای استان مشخص شده و در این میان هیچ تفسیر، توجیه و مماشاتی در ارتباط با مصوبه یاد شده وجود ندارد، بحث محدودیت بطور جدی انجام خواهد شد که تبعیت از این مصوبه امری مهم وضروری است.

مرادی نافچی با اشاره به اینکه در صورت عمل نکردن به این مصوبه باید در انتظار فجایع ناگواری در خصوص مرگ و میرهای کرونایی استان بود، افزود:  در زمان حاضر وضعیت کرونایی زیبنده استان زنجان نیست، در این راستا نیروی اننظامی علاوه بر کنترل از طریق دوربین ها  نسبت به استقرار واحدهای خود در مبادی ورودی  کنترل های لازم را انجام دهد.

وی با بیان  اینکه به زودی سه شهرستان استان به وضعیت  قرمز کرونایی دچار خواهند شد، اظهار داشت: برای برخورد قاطع  با متخلفان، خودروهای آنان به پارکینگ هدایت خواهد شد ، چرا که دیگر  ارسال پیامک و جریمه  کارآیی  و بازدارندگی لازم را نداشته است.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان به لزوم تغییر رویکردها  با هدف پیشگیری از ویروس کرونا در استان را یادآورشد و گفت: با واحدهای صنفی و خدماتی متخلف بی توجه به پروتکل های بهداشتی از سوی اماکن نیروی انتظامی استان، مرکز بهداشت، فرمانداران، سازمان صمت و  با حمایت مراجع قضائی برخورد لازم انجام گیرد.

وی اضافه کرد: در روزهای منتهی به تعطیلات نوروزی تلاش شد که معیشت مردم به ویژه واحدهای صنفی با آسیب مواجه نشود، اما شرایط کنونی انجام چنین وضعیتی را ناممکن کرده و کمیته های بازرسی استانداری نیز نسبت به رصد وضعیت دستگاههای اجرایی مبادرت کنند.

مرادی نافچی افزود: مسوول سازی برای مدیران دستگاههای اجرایی نیز  لحاظ شده که نسبت به نظارت، کنترل و برخورد با زیر مجموعه خود اقدام کند که بی توجهی به این پذیرفتنی نیست و شهرداران استان  بخش واحدهای خدمات شهری در حوزه اقناع سازی و اطلاع رسانی بیش از گذشته پای کار باشند.

وی با بیان اینکه صداو سیما و پرتال دستگاههای اجرایی از ظرفیت خود برای اطلاع رسانی عموم استفاده کنند، اظهار داشت: ابلاغیه رصد مناطق ۳۶ گانه زنجان به ۳۶ مدیر زنجانی اعلام شده و موظف به کنترل وضعیت موجود هستند، سازمان مدیریت و برنامه ریزی نسبت به تامین اعتبار برای تجهیز بیمارستان های از منابع ملی و استانی سرفصل تامین کند.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان ادامه داد: برگزاری هر نوع مراسم  تجمع  توسط هر مقام در استان ممنوع بوده با توجه به مصوبات ستاد ملی کرونا، برگزاری مراسم ماه مبارک رمضان  در مناطق زرد و نارنجی به شکل فردی و خانوادگی و توزیع نذورات و افطاری  ها به همین صورت خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه اولویت اول تامین  اکسیژن بیمارستان های استان  است، اظهار داشت: در صورت مازاد بر نیاز به سایر استان ها ارسال خواهد شد و  از طرفی بیمارستان ارتش نیز با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی نسبت به پذیرش بیمار کرونایی اقدام کنند.

این مسوول ادامه داد: مدیریت تامین اجتماعی در بیمارستان های امید ابهر و امام حسین شهر زنجان تا ۲۴ شب نسبت به خدمات تست کرونایی اقدام خواهند کرد و دیگر مراکز نیز تا ساعت ۱۴ این کار را انجام می دهند.

مرادی نافچی افزود: دستگاههای اجرایی استان در صورت وجود نیروهای آموزش دیده و خودرویی در حوزه درمان و بهداشت در اختیار دانشگاه  علوم پزشکی استان قرار دهند و از طرفی برای فعال کردن بیمارستان صحرایی زنجان نیز پس از تعیین سایت آن، رایزنی لازم انجام خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: مسوولیت اصلی آرامستان ها با شهرداران استان است که برای مدیریت بهتر و سازوکارهای همکاری های مشترک لازم آن با نیروی انتظامی و بسیج  طراحی شود.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست