• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۱-۱۷
  • شناسه خبر: 22773

«عباس نبوی» نامزدانتخابات ریاست‌جمهوری شد/شورای نگهبان کشور را به دو جریان محدود نکند

مدیر مؤسسه تمدن و توسعه اسلامی با برگزاری نشست خبری، آمادگی خود را برای حضور در انتخابات ۲۸ خرداد ریاست جمهوری اعلام کرد.

به گزارش «پایگاه خبری – تحلیلی پیام ملّت» حجت الاسلام و المسلمین سید عباس نبوی  عصر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اعلام رسمی نامزدی ریاست جمهوری  در انتخابات ۱۴۰۰، اظهار کرد: صف نامزدهای جریانات و جناح‌های سیاسی کشور انتخابات گسترده و فعال شده است و اگر این مسیر به مشارکت فعال در انتخابات منجر شود، امر پرخیر و برکتی است که باید از آن حمایت کرد.

«عباس نبوی» برای انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام نامزدی کرد

 وی با بیان اینکه حضور بنده در انتخابات مانع فعالیت هیچ کس نیست، گفت: همه کسانی که می خواهند نامزد شوند محترم هستند و جایگاه‌هاشان محفوظ است. مطالب بنده ناظر بر ایجاد نقض بر دیگر نامزدها نیست.

نبوی با بیان اینکه از سال ۷۶ تاکنون فضای انتخاباتی ما بر دو قطبی‌های کاذب است که به جامعه لطمه زیادی زده است، خاطرنشان کرد: آنقدر دوقطبی‌ها غلیظ شده که فضای عمومی در ۱۴۰۰ آماده نه گفتن به این دو قطبی است و مردم در هر جمعی اعلام می کنند  که از این دو قطبی‌ها خسته شدند.

 نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: در این دو قطبی‌ها وارونه نمایی‌ها و خلاف واقع گفتن اتفاق افتاده که باور حرف راست و صادقانه برای مردم سخت شده و به تعبیر دیگر اعتبار عمومی لطمه بزرگی دیده است.

نبوی با تاکید بر اینکه بازگرداندن اعتماد عمومی سخت شده است، گفت: مردم می‌پرسند کی مسیری آغاز می‌شود که با زبان مردمی، واضح، روشن و عادی با مردم مطرح می شود و وعده‌ها عملی می شود؟

وی با نگاه به این دو معضل اساسی احساس می کنم که می توانم ایفای نقش کنم، گفت: در مسائل سیاسی همه دیدند که بنده در این دو قطبی‌ها نقش کاذبی را ایفا نکردم و قبول ندارم و نخواستم وارد آن شوم. علاوه بر این در زمینه ورود ‌آسیب به اعتماد عمومی همواره تلاش داشتم وقتی مسئولان مسائلی را مطرح می‌کنند، در چهارچوب و قالب بهتری مطرح شود.

 این فعال سیاسی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه‌آیا رجل سیاسی هست گفت: بنده از سنین جوانی بنیان گذار بزرگترین تشکل دانشجویی کشور بودم و آثار فعالیت سیاسی من موجود است. ۴۰ سال است که در تمام‌ مناسبت‌ها و تحولات سیاسی حضور داشتم و همه جریانات سیاسی دائما با بنده مشورت کردند. اگر بنده رجل سیاسی و مذهبی نباشم پس چه کسی قرار است رجل سیاسی و مذهبی باشد.

نبوی اضافه کرد: حضور بنده در تدوین چشم انداز سند راهبردی اسلامی ایران و پیشرفت خود گواه روشنی بر مدبر بودن بنده است. در بخش اقتصادی هم باید بگویم بزرگ شده کف بازار هستم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری یادآورشد: آن زمان که بنده در دانشگاه فنی دانشگاه تهران مشغول به تحصیل بودم، بسیاری از دوستان اصلا نمی دانستند بخش فنی و مهندسی چه چیزی است.

وی در عین حال گفت: اگر نامزدها محدود به ۲ الی ۳ نامزد باشد بنده از افراد و شخصیت‌های رشد یافته در نظام هستم و هیچ وقت از نظام فاصله نمی گیرم و کم توجهی به نظام نخواهد بود در عین حال اگر شورای نگهبان حضور بنده را تایید نکند اعتراض خواهم کرد و این اعتراض را به عنوان یک حق برای خود قائل خواهم بود.

نبوی افزود: از شورای نگهبان تقاضا می کنم با دید واسع و دقیق  شرایط کشور را مورد ارزیابی قرار دهند و کشور را در دو جریان موجود محدود نکنند. بگذاریم نگاه مردم به گونه ای باشد اگر می خواهند انتخابی جدا از این فضا صورت دهند، انتخاب کنند.

وی ادامه داد: من تعجب می‌کنم که عده‌ای در انتخابات اعلام حضور می‌کنند و متاسفانه مسائلی مطرح می کنند که مثل آب یخ بر جامعه است. یکی از مسئولان ارشد مجلس برای انتخابات اعلام نامزدی کرده و می گوید حقوق ۲۲ میلیونی دارم و این را امر طبیعی تلقی می کند و می خواهد به مردم بگوید که من از قشر مستضعف هستم. واقعا نمی دانم‌ چرا این فاصله به بین مسئولان و مردم به وجود آمده است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه باید به حقوق های نجومی رسیدگی شود، گفت: اکنون حقوق‌های نجومی در مدیریت های مختلف کشور الان بسیار عادی شده است.

نبوی در ادامه گفت : عطش بالایی برای تحول مدیریتی در کشور وجود دارد و باید یک تحول مدیریتی نسلی در کشور صورت دهیم. در دهه ۶۰ وقتی می‌گفتند یک مدیر ۵۰ ساله منصوب شده می‌گفتیم چرا یک نظام جوان به سمت مدیران پیر رفته اما الان نسل ۳ و ۴ انقلاب به عنوان نسل جوان فقط تماشاچی شده است.  

وی با بیان اینکه جماعت گسترده ای از مدیریت اصلا دست بردار نیستند که به نحو جدی باید علاج شود، گفت: باید منطق عدالت نسلی را تعریف کنیم.  

 نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: بنده اگر توفیق حضور پیدا کنم در لیست رسمی شورای نگهبان وجهی برای انصراف وجود ندارد اما اگر در فضای رقابت‌ها احساس کنم که دو قطبی‌ها همچنان پیشتاز هستند و با اقبال عمومی روبرو نشوم انصراف می‌دهم اما به نفع هیچ کس کنار نمی‌روم.

نبوی عدالت همه جانبه، کارآمدی دانش بنیان، اقتدار منطقه ای و تعامل پای یا پای با جهان را شعار خود عنوان کرد و افزود: من نمی‌خواهم تبلیغ کنم. باید به دنبال ایران سربلند و نظام جمهوری اسلامی کارآمد در پرتو کرامت نبوی عدالت علوی و عزت حسینی  باشیم.  

این فعال سیاسی گفت: با کرامت نبوی می‌خواهیم همه مجموعه جامعه اسلام را حول پرچم پیامبر اسلام همراه و هم‌گام کنیم و  بحث عدالت علوی یک بحث جهانی و بشری است.  عزت حسینی نیز بر مقاوم بودن و صبور بودن تاکید دارد و این می تواند به ما افتخار بدهد. ان شاءلله همه این‌ها در دولت نبوی حاصل شود.  

وی تاکید کرد: باید همه بر مشارکت حداکثری تاکید کنند تا موج و حرکتی برای شرکت در انتخابات شکل بگیرد چرا که مشارکت حداکثری پیام‌های بزرگی در بعد بین الملل و داخلی دارد.  

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست