• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۱-۲۲
  • شناسه خبر: 22820

ظرفیت «آی سی یو» بیمارستان‌های زنجان تکمیل شد/بیماران در «صف انتظار» هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: در زمان حاضر ظرفیت بخش آی سی یو بیمارستانهای زنجان تکمیل شده است بطوریکه روزانه ۳۰ تا ۳۵ بیمار در صف انتظار ورود به این بخش هستند.

به گزارش «پایگاه خبری – تحلیلی پیام ملّت» دکتر پرویز قزلباش با اشاره به اینکه علوم پزشکی استان برای ارائه خدمات به بیماران کرونایی از ظرفیت بخش غیردولتی نیز استفاده کرده است، افزود: در این خصوص انتظار بر این است که بیمارستانهای بهمن و ارتش زنجان بیماران غیر کرونایی را بستری نکنند که اصلی‌ترین مشکل در این بخش، تامین پزشک موردنیاز است.

ظرفیت بخش‌های آی سی یو بیمارستان‌های زنجان تکمیل است

وی اضافه کرد: متاسفانه زیرساختهای ۲ بیمارستان یاد شده به نوعی است که همچنان باید با کپسول اکسیژن کار کنند که تعداد زیادی از آن ارسال شده  و  در این میان خارج از توان دانشگاه است که هم بخش دانشگاهی تحت پوشش و هم بخش خصوصی را امداد رسانی کند.

قزلباش در گفت و گو با «ایرنا» با بیان اینکه در شرایط بحرانی کرونایی کنونی به وضعیت شهرهای ابهر و خرمدره نیز باید توجه ویژه ای شود، اظهار داشت: بحث درمان سرپایی بیماران نیازمند بستری اصل مهمی است که برای انجام چنین کاری باید آموزش های لازم به کادر پزشکی و پرستاری داده شود تا امکان بستری این بیماران با ارائه خدمات درمانی در منزل فراهم شود.

 رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان ادامه داد: این استان با تعیین مراکز و محل هایی علاوه بر بیمارستان ها، نقاهتگاهها و کلینیک های بخش خصوصی شرایطی را فراهم کرده است که  بیماران نیازمند داروهای تزریقی پس از ویزیت اولیه برای دریافت داروهای خود به این مراکز مراجعه می کنند که این اقدام می تواند از افزایش بستری ها جلوگیری کند.

وی با اشاره به اینکه افراد بد حال نیازمند بستری در بیمارستان ها و دریافت درمان های لازم هستند، اظهار داشت: با این روند می توان میزان مرگ و میرهای کرونایی را نیز کنترل کرد که پیش از این داروی رمدسیویر بخاطر محدودیت برای یک دوره سه هزار دوز مورد استفاده قرار گرفت که در زمان حاضر این میزان به ۲۴ هزار دوز برای دسترسی راحت گروه های هدف و پزشکان سفارش دهی شده است.

این مسوول ادامه داد: از طرفی برای تامین یک قلم داروی رمدسیویر سفارشی استان، حدود ۱۶ میلیارد تومان و از طرفی انجام تست های کرونایی نیز  ماهانه حدود ۱۰ تا ۱۲ میلیارد تومان هزینه دارد که با توجه به همه گیری گسترده بیماری در سطح کشور حتی تامین منابع لازم آن نیز خارج از توان وزارت بهداشت، درمان و اآموزش پزشکی است.

وی به لزوم استفاده از ظرفیت های متخصصان در ررشته های مختلف بخش های دولتی و خصوصی استان تاکید و خاطرنشان کرد: با حمایت های استانی تجهیز ۳۵ واحد ست آی سی یو بیمارستانی شهرهای ابهر، خرمدره، خدابنده و زنجان آماده شده است و تامین آنها ۴۰ میلیارد تومان هزینه داشت که علوم پزشکی استان با توجه به مشکل مالی، ۱۵ میلیارد تومان آن را بصورت وام از بانک اخذ کرده  است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست