• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۱-۲۵
  • شناسه خبر: 22840

سال گذشته «۴۰ مرکز مثبت زندگی» در زنجان راه اندازی شد

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: راه اندازی ۴۰ مرکز خدمات بهزیستی مثبت زندگی و واگذاری بیش از ۱۴ هزار پرونده مستمری بگیر در این مراکز از جمله اقدامات مهم بهزیستی زنجان طی سال گذشته بوده است.

به گزارش «پایگاه خبری – تحلیلی پیام ملّت» محمد محمدی قیداری در جمع خبرنگاران به اقدامات این اداره کل طی سال گذشته اشاره کرد و افزود: بهزیستی استان زنجان با داشتن ۱۸ هزارو ۴۹۴ پرونده مستمری بگیر و حمایت از ۸۸ هزارو ۱۰ نفر مددجو به همراه خانواده در سطح استان، سال پرکاری را در راستای حفظ سلامت، بهبود زندگی مددجویان تحت پوشش خود بخصوص در مراکز داشته است.

وی با اشاره به سکونت و نگهداری یک‌هزار و ۱۰۰ مددجو در مراکز تحت پوشش بهزیستی استان اضافه کرد: احداث ۱۱۳ واحد مسکن مددجویی و آماده سازی راه اندازی اولین مرکز جامع درمان و بازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد مبتنی بر تداوم درمان از جمله این اقدامات بوده است.

این مسوول، راه اندازی سامانه دیده بان همزمان با سراسر کشور و معرفی خط ۱۴۸۲ پل ارتباطی بین مردم و مسوولان بهزیستی و الکترونیکی شدن فرآیند صدور مجوز خیریه ها، مراکز و موسسات غیردولتی همکار و تشکیل پرونده الکترونیک مددکاری اجتماعی برای مستمری بگیران بهزیستی را از کارهای دیگر بهزیستی در سال گذشته ذکر کرد.

وی اظهار داشت: الکترونیکی شدن فرآیند فرزندخواندگی متقاضیان داخل و خارج کشور و احداث اولین خانه کودکان بی سرپرست و بد سرپرست خیرسازبهزیستی زنجان در زمینی به مساحت ۴۵۰ مترمربع در هفت طبقه با زیربنای ۲۳۰۰ مترمربع در بخش‌های مختلف چندمنظوره خدماتی، خانه‌داری، درمانی، اداری، فرهنگی، آموزشی در دو بخش برای کودکان ۶ تا ۱۲ سال و ۱۲ تا ۱۸ سال  و  اختصاص ۱۲۷ دستگاه تبلت به فرزندان امداد بگیر  در مقطع اول و دوم دبیرستان طی سال گذشته انجام گرفته است.

محمدی افزود: پاسخگویی نزدیک به هشت هزار نفر از تماس گیرندگان با خط ۱۲۳ در شرایط بحرانی و مداخله بهنگام و موثر نزدیک به چهار هزار تماس در قالب تیم سیار اورژانس اجتماعی، ارائه خدمات مراکز فوریت های اجتماعی به بیش از پنج هزار نفر از جامعه هدف بهره مندی بیش از ۲۱۰ هزار نفر از خدمات آموزشی پیشگیری از اعتیاد بهزیستی نیز از دیگر کارهای انجام شده است.

وی اضافه کرد: بهزیستی استان حمایت بهزیستی از ۱۵۰ دختر بی سرپرست و بدسرپرست همچنین ۵۰  کودک بی سرپرست و بدسرپرست در پنج مرکز بهزیستی و ۲۵۰  فرزند به صورت امداد بگیر و با دریافت مبلغ ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال بصورت ماهیانه در خانواده مورد حمایت بهزیستی و ساماندهی افراد بی خانمان و بی بضاعت در سرمای زمستان، ساماندهی معتادان متجاهر را موردتوجه قرار داد.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان ادامه داد: واکسیناسیون آنفلوانزا سالمندان و معلولان مراکز نگهداری شبانه روزی و واکسیناسیون کرونا برای سالمندان ساکن در مرکز نگهداری، بهره‌مندی بیش از هفت هزارو ۵۰۰ نفر از افراد دارای معلولیت مورد حمایت بهزیستی از هشت خدمت توانبخشی ستاره‌دار، پرداخت شهریه دانشجویی به بیش از ۳۰۰ دانشجوی تحت پوشش بهزیستی استان، پرداخت کمک هزینه تحصیلی تشویقی به دانشجویان دولتی تحت پوشش بهزیستی از دیگر اقدامات دیگر بوده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته نظارت مستمر و آنلاین بر مراکز در شرایط قرنطینه بخوبی انجام شد، اظهار داشت: خرید و توزیع نزدیک به ۱۲ میلیارد ریال مواد ضدعفونی کننده و لوازم بهداشتی در بین مراکز نگهداری،  پرداخت تسهیلات از محل بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه ۹۹ برای اشتغال ۵۶۰ نفر با اولویت افراد دارای معلولیت و زنان سرپرست خانوار و ایجاد  اشتغال  برای بیش از ۶۷۰ نفر از افراد تحت پوشش از دیگر کارهای شاخص محسوب می شود.

محمدی، غربالگری شنوایی نوزادان و شیرخواران، اجرای برنامه‌های توانمندسازی برای زنان سرپرست خانوار، برگزاری بیش از ۱۴ هزار جلسه مشاوره و خدمات روانشناختی توسط مراکز مشاوره دولتی و غیردولتی و اجرای طرح ورزش و بازی های بومی برای اولین بار در استان برای ۲۱۸ نفر از افراد دارای معلولیت در برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه را دیگر از اقدامات برشمرد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست