• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۱-۲۷
  • شناسه خبر: 22853

«قزوین» قرنطینه شود

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی است، گفت: با توجه به رکورد کرونا درخواست قرنطینه برای شهر قزوین دارم.

به گزارش «پایگاه خبری – تحلیلی پیام ملّت» فاطمه محمدبیگی روزجمعه در جمع خبرنگاران قزوین اظهار کرد: امروز جلسه مهمی در مجموعه فوریت‌های پزشکی استان قزوین داشتیم که اقدامات یک سال گذشته اورژانس بررسی و مشکلات این مجموعه دسته‌بندی شد.

وی ادامه داد: از اسفند ۹۸ به بعد که درگیر کرونا هستیم فوریت‌های پزشکی استان تا به امروز بدون هیچ‌گونه تعطیلی به‌عنوان مرکز فعال مشغول به کار بوده است و از همین جا از زحمات پرسنل اورژانس تشکر می‌کنم؛ البته باید بگوییم که عمده اقدامات مربوط به تصمیم‌گیری سلامت، استخراج آمار و فرآیندهای کرونا در این مرکز انجام می‌شود.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس بیان کرد: فوریت‌های پزشکی استان یک مرکز پدافندی و مدیریت بحران در حوزه سلامت است. به نظر می‌رسد حمایت لازم از فوریت‌های پزشکی استان انجام نشده چون ۲۰ پایگاه اورژانس از پایگاه‌های برنامه‌ریزی شده احداثی عقب هستیم در حالی که استان‌های همجوار تنها پنج پایگاه عقب هستند. این امر توجه بیشتر مدیریت فوریت‌های پزشکی کشور و همچنین پیگیری‌های استاندار، فرمانداران، بخشداران و دهیاران را می‌طلبد تا کمک کنند زمینه‌های ارائه فعالیت‌های بیشتر اورژانس به مردم تکمیل شود.

وی گفت: ایجاد پدهای هلی‌کوپتر برای اورژانس هوایی بسیار مورد نیاز است و طی تأکیدات، نامه‌نگاری و دیدار با مسئولین اورژانس کشور، از معاونت‌های اورژانس کشور برای جانمایی پدهای هلی‌کوپتر در استان حضور پیدا کردند و حتی جلساتی برای آموزش مسئولان محلی و بخشداری‌ها گذاشته شد اما پدهای هلی‌کوپتر ایجاد نشدند.

محمدبیگی تصریح کرد: اگر امروز بخواهیم امکاناتی برای استان جذب کنیم باید زیرساخت‌های آن آماده باشد که متأسفانه به‌دلیل عدم آمادگی زیرساخت نتوانستیم هلی‌کوپتر یا مدی‌کوپتر اورژانس را برای استان جذب کنیم.

وی اشاره کرد: امروز پیک عجیب ۱۵ نفر فوتی کرونا در قزوین را شاهد هستیم که در طول این بیماری سهمگین چنین رقمی را نداشتیم خواهش می‌کنم مسئولین به ارتقای زیرساخت‌های بهداشتی و سلامت‌محور استان به‌ویژه اورژانس توجه کنند.

عدم توجه به پروتکل‌های بهداشتی بازی با مرگ است

این نماینده مجلس اعلام کرد: امروز ۱۲ بیمار مبتلا به کرونا در صف ICU بودند در حالی تا ۲ روز گذشته در استان هیچ بیمار در صف ICU نداشتیم. رشد ناگهانی مبتلایان در سه روز گذشته نشان‌دهنده روزهای مخاطره‌آمیزی برای استان و کشور است؛ امروز برای استان درخواست جلسه تأمین خواهم کرد و امیدوارم در جلسات تصمیمات عاجل و مناسبی را برای استان اتخاذ کنیم.

وی تصریح کرد: متأسفانه رعایت پروتکل‌ها از سوی شهروندان کاهش پیدا کرده است و هنوز مشاغل و برخی صنوف مشغول فعالیت هستند؛ عدم توجه به پروتکل‌های بهداشتی بازی با مرگ است علاوه بر اینکه انتظار داریم مسئولین برنامه‌ریزی کنند مردم هم باید پروتکل‌ها را رعایت کنند.

وضعیت امروز قزوین سیاه است

محمدبیگی بیان کرد: وضعیت امروز قزوین سیاه است ما فقط ۲ پیک با کشتار بالا داشتیم که یکی فروردین ۹۹ و دیگری آبان بود که فوتی‌ها از ۱۴ نفر تجاوز نکرد اما امروز برای اولین بار ۱۵ فوتی ناشی از کرونا برای استان ثبت شد که این رقم برای استانی با جمیعت ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار نفری فاجعه است.

در یک جنگ تمام عیار بیولوژیک قرار داریم

دبیر کمیسیون بهداشت مجلس اضافه کرد: در جنگ تحمیلی، استان قزوین روزانه به طور متوسط یک نفر شهید تقدیم انقلاب کرد ولی امروز ما در یک جنگ تمام عیار بیولوژیک قرار داریم و این همه تلفات می‌دهیم که مصیبت‌بار است؛ از مسئولین می‌خواهیم با دقت تمام هر آنچه که لازم است را رعایت کنند و با همدلی، وحدت و اجرای یک‌پارچه پروتکل‌ها از این روزهای سخت به سلامت عبور کنیم.

وی تشریح کرد: باز هم درخواست قرنطینه برای شهر قزوین دارم و خواهش می‌کنم تمامی نیروهای مسلح با همان جدیتی که همیشه در عرصه هستند پا به میدان بگذارند و مدیران از فرصت طرح شهید سلیمانی استفاده کنند. به شدت از تعطیلی سیاسی طرح شهید سلیمانی انتقاد دارم متأسفانه برخی از نگرش‌های سیاسی در مدیریت کشور از بهمن ماه منجر به مسکوت ماندن و یا تعطیل شدن طرح شهید سلیمانی شدند؛ پیگیری‌های ما نشان داد متأسفانه عملاً پشتیبانی بودجه‌ای برای این طرح نشده است و این طرح هم در استان‌ها اجرا نمی‌شود.

محمدبیگی در پایان یادآور شد: مرحله پنجم طرح شهید سلیمانی ابلاغ شده است ولی ما هنوز هیچ اثر اجرایی از این ابلاغ در استان‌ها مشاهده نمی‌کنیم به‌عنوان دبیر کمیسیون بهداشت از وزیر بهداشت و رئیس‌جمهور می‌خواهم که با جدیت تمام طرح شهید سلیمانی را احیا کنند و از همه گروه‌های مردمی، جهادی، بسیجی، متخصصین حوزه سلامت و دلسوزان و دانش‌آموختگان علوم بهداشتی و پزشکی استفاده کنند تا این موج سهمگین کنترل شود.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست