• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۲-۰۵
  • شناسه خبر: 22915

کرونا؛ خطری جدی برای زنان باردار

برای اولین بار دانشمندان اطلاعات مقایسه‌ای دقیق در مورد اثرات کووید-۱۹ در بارداری به دست آوردند. آنها دریافتند که خطر این بیماری برای مادران و نوزادان بیش از آنچه گفته شده، است.

به گزارش پیام ملّت و به نقل از تک اکسپلوریست، برای درک اثرات “کووید-۱۹” در بارداری، دانشمندان “دانشگاه آکسفورد” اخیرا اطلاعات اساسی را در مورد زنان باردار مبتلا به کووید-۱۹ و زنان باردار سالمی که به این بیماری مبتلا نیستند جمع آوری کردند. این اطلاعات می‌تواند به دانشمندان کمک کند تا درصد خطرات مادران و نوزادان در برابر این بیماری را درک کنند.

⏪غذا‌هایی که مادران باردار در دوران بارداری باید پرهیز و مصرف کنند |  هزارپیشه

“آریس پاپاگروگیو”(Aris Papageorghiou) استاد دانشگاه آکسفورد گفت: زنان مبتلا به کووید-۱۹ در دوران بارداری در مقایسه با زنان بارداری که به این بیماری مبتلا نیستند، بیش از ۵۰ درصد بیشتر احتمال دارد که عوارض بارداری مانند زایمان زودرس، پره اکلامپسی، بستری در بخش مراقبت‌های ویژه و مرگ را تجربه کنند. نوزادان زنان مبتلا به این ویروس نیز به دلیل تولد زودرس تقریباً سه برابر بیشتر در معرض خطر بستری شدن در بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان هستند چرا که آنها زودتر از موعد مقرر به دنیا آمده‌اند. دیگر نکته قابل ذکر این است که خطرات در زنان آلوده بدون علامت و زنان غیر آلوده مشابه است.

برای اولین بار دانشمندان اطلاعات مقایسه‌ای دقیق در مورد اثرات کووید-۱۹ در بارداری به دست آوردند. آنها دریافتند که خطر این بیماری برای مادران و نوزادان بیش از آنچه گفته شده، است.

طی این مطالعه محققان بیش از ۲۱۰۰ زن باردار از ۴۳ بیمارستان در ۱۸ کشور کم درآمد، متوسط ​​و پردرآمد در سراسر جهان را مورد بررسی قرار دادند. این مطالعه بی‌نظیر است زیرا هر زن مبتلا به کووید-۱۹ با دو زن باردار سالم که همزمان در همان بیمارستان زایمان می‌کنند مورد بررسی قرار گرفتند.

آزمایش کروناویروس تقریباً ۱۰ درصد از نوزادان تازه متولد شده از مادرانی که آزمایش کرونا آنها مثبت بودند نیز در چند روز اول پس از تولد مثبت بود.

نکته مهم این است که به نظر نمی‌رسد شیردهی با این افزایش مرتبط باشد. با این حال زایمان به روش سزارین ممکن است با افزایش خطر ابتلا نوزاد به این ویروس مرتبط باشد.

“استفن کندی”(Stephen Kennedy) استاد پزشکی دانشگاه آکسفورد گفت: ما اکنون می‌دانیم که خطرات مادران و نوزادان بیش از آن است که در ابتدای همه‌گیری تصور می‌کردیم و اقدامات بهداشتی مناسبی باید در این موارد انجام شود. این اطلاعات باید به خانواده‌ها کمک کند چرا که اکنون مشخص شده است که رعایت نکات بهداشتی برای هر فرد برای جلوگیری از ابتلا به این ویروس ضروری کنند. این اطلاعات همچنین انجام واکسیناسیون تمام زنان باردار را نیز تقویت می‌کند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست