• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۲-۰۷
  • شناسه خبر: 22940

سلطانیه شهر خلاق در حوزه ادبیات شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان گفت: با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزیدگان نخستین دوره شبکه‎ شهرهای خلاق معرفی شدند که در این جشنواره سلطانیه از استان زنجان جزو شهرهای خلاق در حوزه ادبیات شناخته شد.

محمد ربیع احمد خانی در گفت و گو با خبرنگار «پایگاه خبری – تحلیلی پیام ملّت» اظهار کرد: در این جشنواره در حوزه ادبیات، شهرهای برازجان از استان بوشهر، فومن از استان گیلان، گتوند از استان خوزستان، تربت حیدریه از استان خراسان رضوی، سلطانیه از استان زنجان، شبستر از استان آذربایجان شرقی، نیشابور از استان خراسان رضوی، سرباز از استان سیستان و بلوچستان و تبریز از استان آذربایجان شرقی به عنوان شبکه شهرهای خلاق معرفی شدند.

سلطانیه شهر خلاق در حوزه ادبیات شد

وی اضافه کرد: در حوزه موسیقی، شهرهای گنبد کاووس از استان گلستان، میانه از استان آذربایجان شرقی، قوچان از استان خراسان رضوی، بندر کنگ از استان هرمزگان، خاش از استان سیستان و بلوچستان، بوشهر، اسلام آباد غرب از استان کرمانشاه، ایذه از استان خوزستان، منوجان از استان کرمان به عنوان شبکه شهرهای خلاق معرفی شدند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان گفت: در حوزه مد و لباس؛ شهرهای پیرانشهر از استان آذربایجان غربی، آق قلا از استان گلستان، نوشهر از استان مازندران، اوز از استان فارس، جیرفت از استان کرمان به عنوان شبکه شهرهای خلاق معرفی شدند.

وی ادامه داد: در حوزه سینما؛ شهرهای بندرعباس از استان هرمزگان، بندر انزلی از استان گیلان، قصر شیرین از استان کرمانشاه، تفت از استان یزد، کاشان از استان اصفهان، چابهار از استان سیستان و بلوچستان به عنوان شبکه شهرهای خلاق معرفی شدند.

احمدخانی ادامه داد: در حوزه هنرهای تجسمی شهرهای کرمان، شیراز از استان فارس، یزد، نهبندان از استان خراسان جنوبی، اردبیل، خوی از استان  آذربایجان غربی، گرگان از استان گلستان، قم، قزوین، جوانرود از  استان کرمانشاه، بابلسر از استان مازندران  به عنوان شبکه شهرهای خلاق معرفی شدند.

وی افزود: در حوزه هنرهای نمایشی شهرهای اهر از استان آذربایجان شرقی، مسجد سلیمان از استان خوزستان، تفرش از استان مرکزی، بهبهان از استان خوزستان، میناب از استان  هرمزگان به عنوان شبکه شهرهای خلاق معرفی شدند.

این مقام مسئول گفت: در حوزه صنایع دستی شهرهای میبد از استان  یزد، زنجان، سیرجان از استان کرمان، سمنان، مود از استان خراسان جنوبی، کوزه کنان از استان آذربایجان شرقی، مینودشت از استان گلستان، لالجین و  ملایر  از استان همدان، کیش از استان هرمزگان به عنوان شبکه شهرهای خلاق معرفی شدند.

وی گفت: در حوزه چاپ و بسته بندی گلمورتی از استان سیستان و بلوچستان، جلفا و اسکو از استان آذربایجان شرقی، بم از استان کرمان به عنوان شهرهای خلاق معرفی شدند.

وی در پایان گفت: در حوزه رسانه و مطبوعات مشهد از استان خراسان رضوی به عنوان تنها شهر خلاق معرفی شد.

بر اساس این گزارش، عنوان «شبکه» به  مجموعه پنج شهر یا بیشتر از شهرهای خلاقی اطلاق می‎شود که در یک حوزه هنری حایز نشان شهر خلاق فرهنگ و هنر شدند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست