• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۲-۰۹
  • شناسه خبر: 22962

واکسن کرونا در مرحله کارآزمایی بالینی به جمشید انصاری، معاون رییس جمهوری تزریق شد

مرحله کارآزمایی بالینی فاز سوم واکسن کرونای کنژوکه ( ایرانی - کوبایی ) با تزریق این واکسن به جمشید انصاری، معاون رییس جمهوری و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور به عنوان نخستین داوطلب زنجانی دریافت این واکسن، آغاز شد.

به گزارش «پایگاه خبری – تحلیلی پیام ملّت» به نقل از ایرنا ، جمشید انصاری روز پنجشنبه در این مراسم و پس از تزریق این واکسن اظهار داشت: با توجه به فرآیند شیوع بیماری کرونا و درگیری کشورمان با این بیماری، ضرورت تامین واکسن مورد نیاز برای واکسینه کردن مردم احساس می‌شد که در این راستا دولت تامین این مهم را در دستور کار قرارداد.  

واکسن کرونا در مرحله کارآزمایی بالینی به معاون رییس جمهوری تزریق شد

وی با اشاره به اینکه کارهایی در کشور در زمینه تولید واکسن شروع شد، اضافه کرد: انستیتوپاستور ایران که مسوولیت مستقیم در این زمینه داشت با همکاری انستیتو فینلای کوبا کار مشترکی را در زمینه تولید واکسن انجام دادند.

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور با اشاره به اینکه بنده از ابتدا در جریان این کار بودم، خاطرنشان کرد: فاز سوم انسانی این واکسن در حال انجام است و زنجان نیز به عنوان یکی از استانهای پایلوت انتخاب شده است.

وی با بیان اینکه به عنوان یک وظیفه در شهر خودم برای اطمینان دادن به مردم این واکسن را تزریق و برای این کار داوطلب شد اظهار داشت: نتایج خوبی از این واکسن به دست آمده و مسوولان نیز در  این زمینه اطمینان بیشتری در خصوص آن دارند. 

انصاری  افزود: این واکسن به عنوان واکسن پایه در امر واکسیناسیون کرونا در کشور مورد استفاده قرار خواهد گرفت.  

به گزارش  ایرنا، این مرسم روز پنجشنبه طی مراسمی با حضور دکتر  علیرضا بیگلری، رییس انستیتوپاستور ایران، استاندار و شماری دیگر از مسوولان استان زنجان برگزار شد.

علاوه بر معاون رییس جمهوری نماینده ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی، رییس دانشکده پزشکی و همچنین معاون تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی و چند نفر دیگر از مسؤولان دانشگاه این واکسن را تزریق کردند. 

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست