• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۲-۰۹
  • شناسه خبر: 22960

۲۴۱ داوطلب شورا تایید صلاحیت شدند/بسیاری از «چهره های انتخابات» حذف شدند!

فرماندار زنجان گفت: از مجموع ۳۳۰ نفر داوطلب انتخابات ششمین دوره شوراهای شهر شهرستان زنجان، ۲۴۱ نفر در شهرهای زنجان، ارمغانغانه و نیک پی، تایید و ۷۷ نفر رد صلاحیت شدند.

رضا عسگری در گفت و گو با خبرنگار «پایگاه خبری تحلیلی پیام ملّت» افزود: موضوع اعلام تایید و رد صلاحیت داوطلبان ششمین دوره شورای شهر زنجان به داوطلبان بصورت کتبی اعلام شده است.

وی اضافه کرد: در مجموع از زمان ثبت نام  ششمین دوره شورای شهر تاکنون ۱۴ نفر از داوطلبان شهرستان زنجان از حضور در انتخابات انصراف دادند که از این تعداد ۱۱ نفر قبل از بررسی صلاحیت ها و سه نفر دیگر بعد از بررسی این روند بوده است.

وی ادامه داد: از مجموع ۷۷ نفر نامزد رد صلاحیت شده، ۶۸ نفر به شهر زنجان، هفت نفر به شهر ارمغانخانه و ۲ نفر به نیک پی اختصاص دارد.

وی اضافه کرد: بر این اساس از مجموع تایید شدگان نیز ۲۲۲ نفر به شهر زنجان، هفت نفر به شهر ارمغانخانه و ۱۱ نفر نیز به شهر نیک پی تعلق دارد.

فرماندار زنجان ادامه داد: داوطلبان تایید صلاحیت نشده چهار روز فرصت دارند اعتراض خود را به هیات نظارت استان اعلام کنند.

گفتنی است، انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایر همزمان با سیزدهمین دوره رییس جمهوری، دومین میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و نخستین میاندوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲۸ خردادماه امسال برگزار خواهد شد.

پیش از این نیز رییس ستاد انتخابات استان زنجان گفته بود: با پایان یافتن موعد ثبت نام انتخابات شوراهای اسلامی شهر در این استان، شمار داوطلبان به ۷۰۴ نفر رسید و ۴۷ درصد از داوطلبان به صورت الکترونیکی ثبت نام کردند.

به گزارش «پایگاه خبری – تحلیلی پیام ملّت» برخی از چهره های سیاسی و اجتماعی که در انتخابات شورای شهر زنجان ثبت نام کرده بودند از سوی هیات های اجرایی و نظارت «رد صلاحیت» شده اند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست