• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۲-۱۲
  • شناسه خبر: 22992

مراسم در مساجد با حضور کارشناسان بهداشت خواهد بود

فرماندار زنجان گفت: طبق برنامه ریزی ها، ستاد واکسیناسیون در این شهرستان با ۲ هدف جدی مکان یابی برای ایجاد مراکز تزریق واکسن و هماهنگی با سایر دستگاهها جهت تجهیز آنها تشکیل شد.

به گزارش «پایگاه خبری – تحلیلی پیام ملّت» رضا عسگری در جلسه پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا استان افزود: در قالب این ستاد  وظایف مشخص و مقرر شد در صورت آغاز و ابلاغ واکسیناسیون عمومی این آمادگی ها برای تجهیز و آماده سازی مکان های تعیین شده اکنون انجام گیرد، تا غافگیر نشویم.

وی در خصوص برگزاری مراسم  شب های قدر در وضعیت کنونی کرونایی افزود:طبق برنامه ریزی ها مساجدی که امکان برگزاری مراسم را دارند مشخص شده اند، با توجه به پروتکل های بهداشتی و همکاری مرکز بهداشت شهرستان یکبار بازدید از مکان های یاد شده انجام و موارد به هیات امنا آنها اعلام شده است.

 عسگری اضافه کرد: با توجه به تجربه سال گذشته مقرر شد که تعهد لازم از هیات امنای مساجد اخذ و تبعات احتمالی عدم رعایت ها و مشکلات احتمالی به آنها گوشزد شود تا پاسخگو باشند و بر این اساس مراسم با حضور کارشناس مرکز بهداشت برگزار شود.

این مسوول با بیان اینکه بخشی از پروتکل‌ها مانند نظارت بر تامین اقلام، نظارت بر روند ورود و خروج و مراقبت در حین برگزاری مراسم به متولیان برمی‌گردد گفت: مواردی مانند استفاده از قرآن کریم، کتب ادعیه، مهر و سجاده نیز به خود افراد برمی‌گردد که شخصا باید با خود به محل برگزاری مراسم ببرند

وی خاطرنشان کرد: طی جلسه ستاد شهرستانی نیز مسوولیت پیگیری تعطیل اماکن به سازمان صنعت، معدن و تجات محول شد تا موارد بررسی و از بروز مشکلات پیشگیری شود.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست