• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۳-۰۴
  • شناسه خبر: 23173

۷ نامزد از «پُلِ شورای نگهبان» گذشتند/«لاریجانی،احمدی نژاد و جهانگیری» از گردونه حذف شدند

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۱۵خود، اسامی نامزدهای انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران که صلاحیت آنان مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفته است را اعلام کرد.صلاحیت علی لاریجانی ، محمود احمدی نژاد و اسحاق ...

به گزارش «پایگاه خبری – تحلیلی پیام ملّت» بر اساس اعلام ستاد انتخابات وزارت کشور صلاحیت هفت نفر از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری مورد تایید قرار گرفته است.

آقای سعید جلیلی– فرزند محمدحسن- کد نامزد ۲۲

آقای محسن رضایی میرقائد– فرزند نجف- کد نامزد ۴۴

آقای سیدابراهیم رئیس ­الساداتی مشهور به رییسی– فرزند سیدحاجی- کد نامزد ۳۳

آقای علیرضا زاکانی– فرزند حسین- کد نامزد ۵۵

آقای سیدامیرحسین قاضی­ زاده هاشمی– فرزند سیدحسن- کد نامزد ۶۶

آقای محسن مهرعلی زاده– فرزند رحیم- کد نامزد ۷۷

آقای عبدالناصر همتی– فرزند احمدعلی- کد نامزد ۸۸

گفتنی است؛ صلاحیت علی لاریجانی ، اسحاق جهانگیری و محمود احمدی نژاد از سوی شورای نگهبان رد شده است. برخی رسانه ها از نامه نگاری رئیس جمهور به مقام رهبری برای تجدید نظر در اسامی نامزدها شده است.

لاریجانی: بر حسب وظیفه لازم دیدم به صحنه انتخابات وارد شوم / عزمی راسخ داشتم، حال آنکه روند انتخابات اینگونه رقم زده شد / وظیفه خویش را انجام داده‌ام؛ راضی به رضای الهی هستم

اما علی لاریجانی، با صدور بیانیه ای به ردصلاحیت خود در انتخابات ریاست جمهوری واکنش نشان داد و نوشت : ملّت عزیز و عظیم‌الشأن ایران ؛ در این دوره از انتخابات، بر حسب وظیفه اسلامی، ملّی و انقلابی و بر اساس تأکید رهبر معظّم انقلاب اسلامی مبنی بر حضور حداکثری در انتخابات و توصیه مراجع عظام تقلید و برخی صاحب‌نظران دانشگاهی و اقشار مختلف مردم، لازم دیدم برای خدمتگزاری به ملّت، به صحنه انتخابات وارد شوم. با حمایت شما عزیزان بخصوص نخبگان جامعه، برای رفع مشکلات پیش روی ملّت، عزمی راسخ داشتم؛ اما حال آنکه روند انتخابات اینگونه رقم زده شد، بنده وظیفه خویش را در پیشگاه الهی و ملّت عزیز انجام داده‌ام و راضی به رضای الهی هستم و از همه کسانیکه در این مدّت کوتاه، ابراز لطف فرمودند، سپاسگزارم و امیدوارم برای اعتلای ایران اسلامی، در انتخابات حضور یابید.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ در سراسر کشور برگزار می‌شود.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست