• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۳-۱۳
  • شناسه خبر: 23297

صیانت از ۵ هزار شغل در زنجان با همکاری گمرک

رئیس سازمان صمت زنجان گفت: با پیگیری تخصیص ارز به واحدهای بزرگ و ترخیص بخشی از مواد اولیه از گمرکات کشور ، توانستیم از ۵ هزار اشتغال در حوزه صنعت استان صیانت کنیم.

ناصر فغفوری در گفت‌وگو با خبرنگار «پایگاه خبری- تحلیلی، پیام ملّت» گفت: پیگیری و رفع مشکل انجام تعهدات بازگشت ارز حاصل از صادرات ۳۲ واحد تولیدی شمش روی استان توسط سازمان صمت انجام شده است.

وی افزود: طی جلسات برگزار شده مشکل انجام تعهدات بازگشت ارز حاصل از صادرات ۳۲ واحد تولید شمش روی استان که صادرات از محل ورود موقت خک معدنی داشتند، مرتفع شد.

فغفوری از احیای ۲۰ واحد تولیدی در استان  با فرصت اشتغال برای ۳۵۰ نفر در بخش صنعت خبر داد و گفت: این امر اتفاق مهمی در اشتغالزایی برای افراد است.

رئیس سازمان صمت زنجان همچنین به صدور کارت‌های بازرگانی نیز اشاره کرد و گفت: طی جلسه‌ای شاهد رفع تعلیق کارت های بازرگانی واحدهای روی و شروع مجدد صادرات و جبران کاهش صادرات ۷ ماهه اول سال در طول دو ماه آبان و آذرماه بررسی شد.

وی از تحقق ۱۶۰ میلیون دلاری ساخت داخل کارخانجات استان و صرفه جویی ارزی برای جلوگیری از واردات آن در راستای نهضت ساخت داخل و رشد ۵٫۲ برابری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

فغفوری یادآور شد: با پیگیری تخصیص ارز به واحدهای بزرگ و ترخیص بخشی از مواد اولیه از گمرکات کشور ، توانستیم از ۵ هزار اشتغال در حوزه صنعت استان صیانت کنیم.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست