• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۵-۱۱
  • شناسه خبر: 23519

۱۷۰روستای زنجان با کم آبی دست و پنجه نرم می کند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: تعداد روستاهای مواجه با مشکل کم‌آبی استان ۱۷۰ مورد است.

به گزارش «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» علیرضا جزءقاسمی با بیان اینکه تامین آب شرب سالم مهم‌ترین رویکرد شرکت آب و فاضلاب در استان‌ها است، اظهار کرد: ۶۱۵ روستا زیر پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب استان قرار دارند و ۹۱ هزار و ۵۹۲ خانوار معادل ۳۰۱ هزار و ۶۴۰ نفر در روستاهای زنجان زیر پوشش خدمات شرکت آب هستند.

کاریکاتور کم آبی (1) :: کم آبی در ایران و جهان

علیرضا جزء قاسمی با اشاره به اینکه تعداد روستاهای مواجه با مشکل کم‌آبی در استان ۱۷۰ مورد است، افزود: در سال‌جاری به ۱۲ روستا از طریق تانکر آب‌رسانی خواهد شد. همچنین برای رفع مشکل آب‌رسانی به روستاها هم‌اکنون ۹۴ پروژه در این زمینه اجرایی می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه تامین آب روستاهای زنجان از چاه، قنات و چشمه است، ادامه داد: ۳۶۴ حلقه چاه، ۲۴۰ رشته قنات و ۱۵۸ رشته چشمه برای تامین آب روستاهای زنجان پیش‌بینی شده، همچنین تعداد ۱۱۱ هزار و ۹۶۴ مشترک آب شرب روستایی در استان زنجان از خدمات این شرکت بهره‌مند می‌شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با بیان اینکه مجموع هدررفت آب شهری در استان زنجان ۲۳ درصد است، تصریح کرد: ۱۰ درصد از این هدررفت واقعی و ۱۳ درصد آن ظاهری است. همچنین هدررفت بخش روستایی ۴۳ درصد بوده که شامل ۲۸ درصد ظاهری و ۱۵ درصد واقعی است.

جزءقاسمی در رابطه با انشعاب‌های غیرمجاز، خاطرنشان کرد: پارسال ۱۹۳۰ مورد انشعاب غیرمجاز آب در استان زنجان شناسایی شد که بیشتر این انشعابات غیرمجاز در روستاها است؛ چراکه کنتور آب ندارند و بی‌رویه از آب شرب برای دام و احشام استفاده می‌کنند. همچنین بیشترین تعداد انشعابات غیرمجاز مربوط به شهرهای زنجان، ابهر، طارم و قیدار است./ایسنا

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست