• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۶-۰۱
  • شناسه خبر: 23564

از مراکز مجاز درخواست پرستار کنید

در شرایط حاضرگاهی از پرستاران و یا حتی نیروهای غیرمتخصص مثل نیروهای خدماتی بیمارستانها اقدام به ارائه خدمات پرستاری در منزل می کنند که با توجه به شر ایط کرونایی این اقدامات بیشتر هم شده که موجبات سوء استفاده برخی ها از ...

فریدون اسکندری رئیس نظام پرستاری شهرستان زنجان در گفت و گو با خبرنگار «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» گفت: با توجه به گسترش کرونا تقاضای خدمات از شرکت های مراقبت در منزل یا همان Home care ها افزایش یافته که هزینه های انها نیز براساس تعرفه های تعین شده است و در هر شهری هزینه ایاب و ذهاب نیز به مبلغ این تعرفه اضافه خواهد شد.

اسکندری گفت: به ازای هر ۵۰ هزار نفر یک مرکز پرستاری و مراقبت در منزل می تواند تاسیس شود که شامل نیروهای دارای صلاحیتی هستند که همه مراقبت های پرستاری را میتوانند انجام دهند.

وی افزود: درحال حاضر در زنجان ۴ مرکز مراقبت در منزل داریم که ۳ تا از انها فعال هستند که صلاحیت انها را سازمان نظام پرستاری در استان تعیین می کند و پس از صدور مجوز می توانند خدمات خود را آغاز کنند.

اسکندری با اشاره به اینکه برخی افراد به صورت آزاد و یا تجربی اقدام به ارائه خدمات پرستاری در منزل می کنند گفت: این افراد عضو شرکت های پرستاری نیستند و مجوز قانونی ندارند و متاسفانه در شرایط حاضر و تحت تاثیر کرونا که دسترسی به خدمات بیمارستانی و اورژانس کمی با مشکل مواجه شده است موجب سوء استفاده برخی شده است .

وی گفت: هزینه های پرستاری در منزل ازجمله تزریق انواع امپول و سرم و پانسمان و … تعرفه های مشخصی دارد که دریافت بیش از مبلغ تعرفه مصوب، قانونی نیست و افراد میتوانند در صورت اخذ هزینه اضافی پیگری کنند.

رئیس سازمان نظام پرستاری زنجان افزود: متاسفانه گاهی از پرستاران و یا حتی نیروهای غیر متخصص مثل نیروهای خدماتی بیمارستان ها اقدام به ارائه خدمات پرستاری در منزل می کنند که با توجه به شر ایط کرونایی این اقدامات بیشتر هم شده و موجبات سوء استفاده برخی ها از این فرصت نیز می شود.

وی تاکید که افرادی که متقاضی این خدمات هستند حتما از شرکت های خدمات پرستاری دارای مجوز درخواست پرستار و خدمات کنند و حتما از انها لیست تعرفه ها و همچنین درخواست مجوز کنند و مطمئن شوند که تحت مراکز دارای مجوز فعالیت می کنند.

اسکندری افزود : خیلی از خدمات و تعرفه های مراکز پرستاری درمنزل مورد قبول بیمه ها هست و در صورت ارائه فاکتور مردم می توانند مبالغ ان را از بیمه دریافت کنند. در صورتی که افراد فاقد مجوز که به صورت ازاد فعالیت میکنند علاوه بر اینکه این امکان را ندارند ، در مواقعی هم مبالغی خیلی بیشتر از تعرفه مصوب دریافت می کنند.

رئیس نظام پرستاری شهرستان زنجان گفت: افزایش مراکز خدمات مراقبت در منزل جزء برنامه های آتی سازمان نظام پرستاری هست و متقاضیان می توانند لیست مراکز دارای مجوز را از معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی زنجان تهیه کنند و در صورت تخلف نیز می توانند آن را پیگیری کنند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست