• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۶-۰۴
  • شناسه خبر: 23608

دولت امانتی برای ادای خدمت به مردم است

خدمت به مردم فرصت و نعمتی است که خداوند در اختیار انسان‌ها قرار می‌دهد. در دولتی که خدمت به مردم را فرصت و نعمت می‌بیند دولت امانتی برای ادای خدمت به مردم است.

 به گزارش «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» آیت الله سید ابراهیم رییسی در مراسم تجدید میثاق اعضای هیئت دولت با آرمان‌های امام خمینی (ره) گفت: یک نوع از خدمت، خدمت منفعت‌گرایانه بر اساس نگاه مادی و تامین منافع خود و گروه خود است و نوع دیگر، خدمت از سر نوعدوستی و انسان‌مدارانه است، گفت: خدمت در منظومه فکری امام که در فرمایشات مقام معظم رهبری هم تداوم یافته است خدمت برای خداست. اولین گام در مسیر خدمت برای خدا شناخت خدا و خداباوری و ایمان به این است که ما در همه حال در محضر خدا هستیم و برای آنچه انجام می‌دهیم قبل از هر کس باید به خدا پاسخگو باشیم.

وی افزود: نکته دوم درباره خدمت در نگاه امام که ایشان در نخستین دیدار اولین دولت پس از انقلاب بر آن تاکید داشتند این است که خدمت به مردم فرصت و نعمتی است که خداوند در اختیار انسان‌ها قرار می‌دهد. در دولتی که خدمت به مردم را فرصت و نعمت می‌بیند دولت امانتی برای ادای خدمت به مردم است.

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود میثاق با امام راحل برای دولتمردان را به مثابه تاکید بر پایبندی به اندیشه‌ها، رهنمودها و راهبردهای مدنظر امام(ره) برای خدمت به مردم و حل مشکلات کشور در عمل عنوان و تصریح کرد: خیر دنیا و آخرت ما در این است که از خط نورانی اندیشه امام راحل و بهترین تبیین کننده این اندیشه‌ها در زمان حاضر که مقام معظم رهبری هستند، پیروی کنیم.

رئیسی اضافه کرد: با امام بزرگوار خود میثاق می‌بندیم که به خط نورانی تفکر و اندیشه او وفادار بمانیم و باور داریم که خیر دولت و ملت ما در پایبندی به این خط نورانی است که امروز همچنان در جامعه ما و دنیا می‌درخشد.

رئیسی اظهار داشت: امروز هر جامعه دیگری که با آموخته‌های امام راحل آشنا شده دلداده امام و اندیشه او شده و باور دارند که آنچه می‌تواند سعادت آنها تضمین کند همین اندیشه و تفکر است.

رئیس جمهور تصریح کرد: دولت سیزدهم نیاز دارد که همه مردم از هر سلیقه و گروهی همراه دولت باشند و دولت خود را متعلق و خدمتگزار به همه آحاد مردم می‌داند و باور دارد که تعلق دولت به مردم حق آنان بوده و تکلیف دولت این است که خدمتگزار همه ملت باشد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست