• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۶-۱۵
  • شناسه خبر: 23783

محاصره پنجشیرقابل قبول نیست/ فهیم دشتی به شهادت رسید

اخبار منتشر شده در مورد محاصره مردم پنجشیر مایه نگرانی است و باید اصول حقوق بشر دوستانه ذیل حقوق بین الملل در افغانستان و پنجشیر اجرا شود.

به گزارش «پایگاه خبری – تحلیلی پیام ملّت» سخنگوی وزارت امور خارجه در مورد آخرین تحولات پنجشیر و اخبار منتشر شده در مورد همکاری پاکستان با طالبان در کشتار مردم پنجشیر گفت: اخباری که از پنجشیر می‌رسد، اخبار نگران کننده‌ای است. حملات دیشب به اشد وجه محکوم است.

جبهه پنجشیر: شهرستان پریان از کنترل طالبان خارج شد / هزار نیروی طالبان که  گیر افتاده بودند، کشته یا اسیر شدند؛ بین آن‌ها شهروندان خارجی از جمله ۳  پاکستانی هم بودند |

به گزارش ایسنا، وی افزود: شهادت رهبران افغانستان مایه تأسف ما است. دخالت خارجی باید بررسی شود و ما این موضوع را در دست بررسی داریم. تاریخ افغانستان نشان داده است که دخالت مستقیم و غیر مستقیم خارجی در امور افغانستان، نتیجه ای جز شکست برای نیروهای متجاوز ندارد. مردم افغانستان، مردمی استقلال طلب هستند و هرگونه دخالت خارجی در امور افغانستان محکوم است.

وی همچنین گفت: اخبار منتشر شده در مورد محاصره مردم پنجشیر مایه نگرانی است و باید اصول حقوق بشر دوستانه ذیل حقوق بین الملل در افغانستان و پنجشیر اجرا شود.

خطیب زاده بار دیگر گفت: پنجشیر تنها راه حل سیاسی دارد و محاصره پنجشیر به هیچ وجه از نظر حقوق بین الملل و حقدق بشر دوستانه قابل قبول نیست.

گفتنی است در حملات تروریست های طالبان ، فهیم دشتی سخنگوی جبهه مقاومت و تعدادی از رهبران این جریان به شهادت رسیده اند.

برخی منابع خبری از قطع آب و برق و مایحتاج روزانه مردم در نقاط مختلف پنجشیر توسط جنایت پیشگان طالبان حکایت دارد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست