• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۶-۱۶
  • شناسه خبر: 23815

از ۴۸۰۰ تعاونی ثبت شده فقط ۱۴۰۰ تعاونی فعال است/ تعیین تکلیف تعاونی های استان در دستور کار است

یکی از سیاست های ما رصد و تعیین تکلیف تعاونی های غیر فعال استان است چرا که از ۴۸۰۰ تعاونی ثبت شده فقط ۱۴۰۰ تعاونی فعال است.

به گزارش« پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» اتاندار زنجان در مراسم تجلیل از تعاونی‌های برتر استان زنجان، ضمن تبریک هفته تعاون، اظهارداشت: در حال حاضر با تعاونی‌هایی سر و کار داریم که چرخش مالی آنها ۷ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان است که حجم بزرکی است و در مقابل آن پروژه مسکن ملی را در استان هم داریم که تمام هزینه سرمایه مورد نیاز آن ۷ هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان می شود.

فتح الله حقیقی گفت: سهم قانونی استان زنجان برای مسمن ملی ۳ هزار و ۵۰۰ سهمیه بود که با تلاش های انجام شده به ۱۵ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی رسید و هم اکنون هم زنجان در طرح مسکن ملی از نظر آورده مردمی و کشوری رتبه اول است.

حقیقی با بیان اینکه یکی از سیاست های ما رصد و تعیین تکلیف تعاونی های غیر فعال است افزود: در حال حاضر ۴ هزار ۸۰۰ تعاونی ثبت شده در استان داریم که از میان انها فقط یک هزار و ۴۰۰ تعاونی مشغول به کار هستند که حتما باید بررسی شود که چرا فعال نیستند.

استاندار زنجان گفت: بیش از ۴۵۰۰ واحد مسکونی در استان داریم که با پیشرفت ۶۰ تا ۷۰ درصدی به دلیل دریافت مجوزهای قانونی دچار مشکل شده اند که یکی از ضرورت هایی است که باید به ان رسیدگی کنیم حل مشکل این تعاونی ها است.

وی با اشاره به اینکه به برخی ثبت نام کننده های متقاضی مسکن در برخی تعاونی ها ظلم شده است گفت: ضمن ساماندهی این متقاضیان باید کسانی که در حق متقاضیان ظلم کرده اند پاسخگو کرد و مورد پیگری قرار د اد.

استاندار زنجان گفت: موضوع مهم دیگر در خصوص تعاونی ها، فعال سازی اتاق داوری است که به شکایات و موضوعات تعاونی ها به طور تخصصی رسیدگی شود و افرادی که در آنجا هستند باید توان لازم جهت رسیدگی به شکیات را داشته باشمد بدون اینکه تحت تاثیر جریانی قرار بگیرند.

برضرورت فعال سازی اتاق داوری برای رسیدگی به مشکلات تعاونی‌ها تاکید کرد و گفت: در حال حاضر بانک توسعه تعاون و کارآفرینی امید فعال هستند که باید به موضوع مسکن توجه کنند.

حقیقی با اشاره به صندوق کارافرینی و بانک توسعه تعاون نیز گفت: با وجود این دو میتوانیم تسهیلات مورد نیاز تعاونی ها را تامین کنیم.

استاندار زنجان با اشاره به منظومه توسعه روستاهای استان گفت: در حال حاضر همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار منظومه توسعه روستایی دارند که باید این موضوع پیگیری شود تا در سایر روستاها نیز اجرایی شود و حداقل در یکی از روستاها به صورت پایلوت این منظومه اجرایی شود تا ایرادات و امکاناتش بررسی شود تا از همین طریق تعاونی‌ها در روستاها نیز فعال شوند.

استاندار زنجان خاطرنشان کرد: از زمان حضور من در زنجان تعداد مراکز دانش بنیان از۳۰ مرکز به ۷۰ مرکز افزایش یافته است که این امر نشان دهنده اهتمام در پیشرفت حوزه دانش بنیان است.

گفتنی است در ادامه این جشنواره ضمن اینکه تعدادی از مدیران تعاونی های استان موانع و مشکلات خود را با مسئولین مربوطه در میان گذاشتند از تعاونی های برتر و برگزیده این جشنواره نیز تجلیل و تقدیر به عمل امد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست