• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۶-۱۷
  • شناسه خبر: 23845

به گواهی ارزیابی های بین المللی بیمارستان ولیعصراز بهترین مراکز درمان سکته مغزی است/ واکسیناسیون شامل افراد زیر ۱۸ سال نمی شود

در حال حاضر به گواهی تقدیرها و ارزیابی هایی که در سطح دنیا اتفاق افتاده مرکز ولیعصر یکی از بهترین مراکز درمان سکته حاد مغزی است.

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان در نشست خبری و ارتباط با رسانه ها اظهار کرد: تا کنون ۳۹/۵ درصد از جمعیت هدف در استان دز اول واکسن خود را دریافت کرده اند و در روز گذشته نیز بیش از ۱۴ هزار دز واکسن تزریق شده است.

پرویز قزلباش با بیان اینکه مراکز واکسیناسیون در استان به تدریج افزایش یافته اند گفت: متناسب با شرایط ، ممکن است بازهم افزایش مراکز واکسیناسیون را در برنامه داشته باشیم.

قزلباش با بیان اینکه هیچ محوزی برای واکسیناسیون زیر ۱۸ سال در کشور نداریم افزود: قطعا واکسیناسیون زیر ۱۸ سال در استان هم تا کنون انجام نشده است . البته برنامه هایی برای مناطق صعب العبور و محروم داریم که اکسناسیون در انها با رنج وسیعتری صورت بگیرد ولی این موضوع شامل افراد زیر ۱۸ سال نیست.

قزلباش در خصوص واکسیناسیون دانش آموزان هم گفت: با اینکه در بعضی کشورها واکسن بالای ۳ سال و بالای ۸ سال هم تزریق شده ولی در ایران این مسأله در حال بررسی است و هنوز پروتکل مشخصی برای دانش آموزان نیامده و اگر ابلاغ شود اجرا خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: تا کنون بیش از ۷۶ هزار واکسن برکت در استان دریافت شده که قسمت عمده آن در مراکز واکسیناسیون تزریق شده است.

وی در خصوص الزام حضور پزشک در مراکز واکسیناسیون هم گفت: حضور پزشکان در مراکز واکسیناسیون از اول هم الزامی نبوده است اما تیم های اورژانس درهمه مراکز حتی مراکز سیار هم مستقر هستند و همه امکانات لازم در مراکز واکسیناسیون برای مداخله آنها وجود دارد.

پرویز قزلباش گفت: هنوز امار دقیقی از میزان ابتلا به کرونا بعد از واکسیناسیون منتشر نشده ولی طبق مشاهدات ما به ویژه در کادر درمان میزان ابتلا بعد از تزریق واکسن به طور قابل ملاحظه ای کاهش داشته است.

وی تاکید کرد: در هیچکدام از مراکز استان کمبود واکسن نداریم . مگر اینکه فردی خودش اصرار داشته باشد که از واکسن خاصی تزریق کند که در انصورت ممکن است به صورت موقت برخی مراکز ان را نداشته باشند اما در کل مشکلی در تامین واکسن در استان نداریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان همچنین در خصوص برگزیده شدن مرکز درمان سکته حاد مغزی زنجان مرکز برتر از میان یک هزارو ۷۰۰ واحد درمان سکته مغزی در دنیا گفت: سکته مغزی میزان مرگ و میر بالایی دارد و در حالت عادی هم ۱۰ تا ۳۰ درصد میتواند منجر به مرگ شود . بر اساس برنامه هایی که در طرح تحول سلامت باید اجرا میشد مراکزی برای در مان و مداخله در مرگ ومیر ناشی از سکته ایجاد شد که مرکز بیمارستان ولیعصر تا کنون موفق ترین مرکز برای درمان سکته های مغزی بوده است و چون کارکرد درخشان داشته است وارد بحث های منطقه ای و بین المللی شده و در حال حاضر هم به گواهی تقدیرها و ارزیابی هایی که در سطح دنیا اتفاق افتاده مرکز ولیعصر یکی از بهترین مراکز درمان سکته حاد مغزی است.

وی افزود: این موفقیت به این معنا نیست که همه چیز ایده آل است بلکه به این معنی است این مرکز توانسته اقدامات قابل ملاحظه ای برای درمان و جلوگیری از مرگ و میر در این خصوص بردارد و هدف ما در این مرکز ان است که بیمار حداقل بتواند امور شخصی خود را انجام دهد و در حد امکان بتوان به زندگی برگردد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست