• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۶-۱۷
  • شناسه خبر: 23826

تعاونی‌ها با استفاده از ظرفیت‌های محلی، توسعه ملی را سبب می‌شوند

در سطح استان زنجان ۲۰۰ هزار نفر عضو تعاونی‌ها هستند که در شرایط تحریم بهترین محل برای ایجاد فضای اقتصاد مقاومتی بوده که می‌توانند با استفاده از ظرفیت‌های محلی، توسعه ملی را سبب شوند.

معاون کار، اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی استان زنجان در گفت و گو با خبرنگار «پایگاه خبری تحلیلی پیام ملّت» اظهار داشت: در سطح استان زنجان نردیک به ۵ هزار تعاونی ثبت شده است که یک هزارو ۲۶۸ تعاونی هم اکنون نیمه فعال است با این وجود تعداد اعضای کل تعاونی‌ها در سطح استان قریب به ۲۰۰ هزار نفر است.

وی با بیان اینکه در شرایط حاضر که در تحریم قرار داریم تعاونی‌ها بهترین محل برای ایجاد اقتصاد مقاومتی است عنوان کرد: تعاونی‌ها می‌توانند با استفاده از ظرفیت‌های محلی، توسعه ملی را سبب شوند .

حسینی با بیان اینکه برای توانمندسازی تعاونی‌ها وزارت متبوع برنامه‌هایی را در دست اجرا دارد گفت: یکی از برنامه‌ها برگزاری وبینار‌ها به شکل مجازی است که این امر سبب می‌شود اعضای تعاونی‌ها به قوانین و مقررات تعاونی مرتبط با خود آشنایی داشته باشند.

وی با بیان اینکه بانک توسعه تعاون بانک تخصصی تعاونی‌ها است گفت: این بانک حمایت خود را با ارائه تسهیلا از تعاونی‌ها انجام می‌دهد با این حال طبق تفاهم‌نامه‌هایی که با سایر بانک‌ها نیز در سطح وزارت‌خانه‌ها منعقد می‌شود از تعاونی‌ها حمایت می‌شود.

معاون کار، اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با اشاره به اینکه مشوق‌های مالیاتی و بیمه‌ای از تعاونی‌ها انجام می‌شود، گفت: بخش داوری اتاق تعاون نیز اختلاف بین اعضا را رسیدگی می‌کند و از مراجعه به مراجع قضایی پیشگیری می‌نماید.ب/

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست