• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۶-۲۴
  • شناسه خبر: 23939

استفاده از انرژی خورشید وابستگی به منابع تجدیدناپذیر را می‌کاهد

بام هر خانه می‌تواند به عنوان یک نیروگاه و مخزن کوچک ذخیره انرژی خورشیدی عمل کند که علاوه بر کمک به سطح تولید و عدم وابستگی به انرژی تجدید‌ناپذیر برق، می‌تواند سطح درآمدی و اقتصادی خانواده‌ها را بهبود ببخشد.

حسن پیری در گفت و گو با خبرنگار «پایگاه خبری تحلیلی پیام ملّت» اظهار داشت: انرژی خورشیدی منبع بیکران، قابل دسترس، رایگان و تجدید پذیری است که استفاده از آن به میزان قابل توجهی از وابستگی به منابع تجدیدناپذیر انرژی می کاهد و در حفاظت از جنگل ها و درختان، محیط زیست، ذخیره منابع انرژی و صرفه اقتصادی بسیار موثر خواهد بود.

وی با بیان اینکه با توجه به موقعیت جغرافیایی ایران، مناطق وسیعی از کشور و استان زنجان و در نهایت شهرستان طارم از شدت تابش خوبی برخوردار است، گفت: با افزایش روزافزون هزینه سوخت فسیلی و انرژی برق، باید مانند بسیاری از کشورها، به طور جدی از منابع نامحدود، پاک و رایگان انرژی های تجدیدپذیر همچون خورشید استفاده کنیم.

مدیر اداره برق شهرستان طارم افزود: شرکت توانیر قرارداد‌های ۲۰ ساله با مشترکین خانگی منعقد می‌کند تا برق تولیدی را خرید نماید با این حال نرخ خرید نیز با نرخ تورم افزایش می‌یابد و مشترکانی که در این خصوص سرمایه‌گذاری کرده‌اند متضرر نمی‌شوند.

وی گفت: بام هر خانه می‌تواند به عنوان یک نیروگاه و مخزن کوچک ذخیره انرژی خورشیدی عمل کند که این اقدام علاوه بر کمک به سطح تولید برق در سطح کشور می‌تواند سطح درآمدی و اقتصادی خانواده‌ها خصوصا افراد نیازمند به نهاد‌های خاص را بهبود ببخشد و از وابستگی خارج نماید.

وی عنوان کرد: با پایان یافتن سوخت‌های فسیلی و همچنین افزایش آلودگی‌های زیست‌محیطی ناشی از سوخت‌های فسیلی، اهمیت استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر روز به روز بیشتر می‌شود. ب/

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست