• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۶-۲۴
  • شناسه خبر: 23953

هزینه نگهداری ورزشگاه ۱۵ هزار نفری گاوازنگ در صورت افتتاح ۱تا ۳ میلیارد تومان است

پروژه ورزشگاه ۱۵ هزار نفری گاوازنگ ابعاد بسیار بزرگی دارد که اگر همین امروز این پروژه افتتاح شود هزنیه نگهداری آن ۱ تا ۳ میلیارد تومان خواهد بود.

به گزارش «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان در شورای اطلاع رسانی استان ضمن تشریح عملکرد عمرانی استانداری اظهار کرد:معاونت عمرانی استانداری حوزه های مختلفی را در بر میگیرد و جمله اقدامات نظارتی و تسهیلگری و سیاستگذاری تا پروژه های روبنایی و زیر ساخت ها در حوزه های عمرانی قرار می گیرد.

مهرداد سلطانی گفت: در حوزه عمرانی دو رویکرد داریم که یک بخش آن پیگیری اجرای پروژه ها است که عمدتا با اعتبار و ریال سروکار دارد و پیشرفت آن به همان اعتبارها وابسته است و بحث دیگر به تسهیلگری و سیاستگذاری مربوط است که به شیوه ریل گذاری عمرانی و شیوه کار مربوط است.

سلطانی افزود: در بخش اول پروژه هایی که به صورتهای مختلف دنبال شده و در سالهایی با خشکسالی مواجه بوده و دربرخی موارد هم تحرکهایی داشته است و برخی به نیمه راه رسیده اند که در این بخش نحوه تزریق اعتبار است که کار اصلی را انجام می دهد. در بخش دوم فعالیت های مدیریتی نقش خود را نشان می دهد. درهمین خصوص ۳ سال پیش تعداد ۱۰۰۰ پروژه نیمه کاره در استان احصاء شد که سیاست گذاری بر این بود که هرساله به سمت اتمام این پروژه ها حرکت کنیم به گونه ای که در حال حاضر ۲۰۰ پروژه نیمه کاره داریم .

معاون عمرانی استاندار زنجان گفت: وقتی صحبت از پروژه می شود شاید ذهن همه به سمت سد سازی و دوخطه کردن راه آهن و یا ورزشگاه گاوازنگ که پروژه های ملی با بودجه های ملی هستند می رود که در تمام این مدت پیگیر اتمام این ها بوده ایم و در چند ماه آینده پروژه دوخطه کردن به پایان می رسد .

سلطانی در خصوص پروژه ورزشگاه ۱۵ هزار نفری گاروازنگ نیز گفت:این پروژه تاکنون بودجه بسیاری را به خودش جذب کرده است . حدود ۱۰ سال پیش قرار بود افتتاح شود در حالی که بسیاری از جزئیاتش آماده نبود . حجم این پروژه به قدری بزرگ است که هر مقدار اعتبار که به آن تزریق می شود برای ریزه کاری ها و جزئیاتش هزینه می شود. در هفته دولت امسال علی رغم اینکه دستگاه ملی به ما قول افتتاح آن را داده بودند ولی آنچه که ما دیدیم از نظر ما قابل افتتاح نبود. لذا سیاست گذاری براین بود که این ریزه کاری ها انجام شود و به پایان برسد. ابعاد این پروژه بسیار بزرگ است به طوری که اگرهمین امروز این ورزشگاه افتتاح شود برای نگهداری این پروژه مبلغ ۱ تا ۳ میلیارد تومان اعتبار لازم است .

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان با بیان اینکه در حوزه طرح های توسعه شهری و روستایی ما نیاز به طرح های زیر ساختی داریم گفت: پیگیری کارشناسی دقیق این طرح ها که کار طاقت فرسایی است .تصویب یک طرح کار آسانی است اما اگر می خواهیم بدون مشکل باشد باید مطالعه دقیق روی آنها انجام شود.

وی با اشاره به تصویب طرح جامع زنجاندر سال ۱۴۰۰ گفت: وجود طرح ها بودجه دولتی را هدایت می کند و از هدر رفت و ریخت و پاش بیهوده بودجه جلوگیری می کند .

مهرداد سلطانی در خصوص پروژه اقدام ملی مسکن نیز گفت: تا حدود ۲ سال پیش که همه درکل کشور درخصوص اجرای آن سردر گم بودند اما در زنجان اقدام قابل توجهی صورت گرفت . همانطور که درمسکن مهر در استان درسریعترین زمان و حاکثر کارایی ممکن صورت گرفت که البته معایبی داشت ولی مزایای ان خیلی بیشتر بود. در موضوع اقدام ملی مسکن خلأیی وجود اشت که تجارب مسکن مهر را برای به کارگیری تجمیع نکرده بودیم که به کار بگیریم وقتی اجرای مسکن ملی با سرعت در شهرها خواسته شد کارهای زیر ساختی که انجام شده بود و همچنین تجربه مسکن مهر به کار گرفته شد .در پوشش دادن و کاهش نقایص آن مورد استفاده قرار گرفت. و ادر حال حاضر مسکن ملی به طور نسبی با توجه به کیمیت آن کیفیت نسبتا قابل قبولی داشته دارد.

وی افزود: کمیت این طرح در استان زنجان نسبت به جمعیت در سطح کشوری بی نظیر است و برای این پروژه بزرگ همه توان مهندسی بخش خصوصی استان به کار گرفته شده است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست