• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۶-۲۵
  • شناسه خبر: 23964

تیمچه چهار دربی تا ورودی قیصریه بازار زنجان کف سازی می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان از کف سازی تیمچه چهار دربی تا ورودی قیصریه بازار تاریخی زنجان خبر داد.

به‌گزارش«پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت»  امیر ارجمند ضمن اعلام این خبر، گفت: کف سازی تیمچه چهار دربی تا ورودی قیصریه بازار زنجان توسط شهرداری و تحت نظارت کارشناسان معاونت میراث‌فرهنگی استان در حال انجام است که به‌صورت سنگ‌فرش انجام می‌شود تا با هویت تاریخی بازار زنجان هم‌خوانی لازم را داشته باشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان افزود: سال گذشته کف سازی دو راسته‌بازار تاریخی شامل راسته‌ی قیصریه و راسته حجت‌الاسلام در سال ۹۸ و ۹۹ توسط شهرداری زنجان انجام شد اما با توجه به مساحت بازار کف سازی به اتمام نرسیده و امسال نیز انجام می‌شود.

ارجمند تصریح کرد: این مرمت‌ها بر اساس تفاهم‌نامه‌ای است که بین شهرداری و اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان منعقدشده و این پروژه به‌صورت مشارکتی به‌منظور ساماندهی، اصلاح و کف‌سازی بازار زنجان انجام می‌شود.

ارجمند بیان کرد: تلاش می‌کنیم تا نسبت به گذشته در راستای احیا و توسعه بازار تاریخی زنجان گام‌های محکم‌تری برداشته ‌شود که به‌طورقطع این هدف به همراهی شهرداری و شورای شهر با میراث‌فرهنگی تحقق‌یافته و معضلات و مشکلات بازار تاریخی زنجان با همکاری و تعامل همه‌جانبه برطرف خواهد شد.

وی گفت: برای کف‌سازی سایر راسته‌ها بررسی‌های لازم انجام و برآوردهای لازم در این زمینه صورت گرفته است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست