• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۷-۰۱
  • شناسه خبر: 24066

مزرعه پرورش ماهی خاویار زنجان دارای ۸۰ تن ظرفیت است

نخستین مزرعه پرورش ماهیان خاویاری استان زنجان با اینکه دارای ظرفیت بیش از ۸۰ تا است اما در حال حاضر با ۳۰ درصد ظرفیت در حال فعالیت است.

منصور حقی راد در گفت‌وگو با «پایگاه خبری تحلیلی پیام ملّت» اظهار داشت: تا حال حاضر در استان زنجان اولین مجوز زیست محیطی نخستین مزرعه پرورش ماهی خاویاری صادر شده است.

وی با بیان اینکه هنوز مزرعه به طور کامل تکمیل نشده است، افزود: این مزرعه در حال تکمیل و خرید تجهیزات لازم است اما هنوز وارد فاز نهایی بهره‌برداری نشده است.

مدیر کل شیلات استان زنجان گفت: شهرستان ماهنشان یکی از مستعد‌ترین نقاط پرورش ماهی از جمله ماهی قزل‌‌آلا است با این حال مقرر شده پرورش ماهی خاویاری نیز در این منطقه انجام شود.

وی عنوان کرد: متاسفانه تحریم‌ها سبب شد تا تجهیزات شدیدا افزایش قیمت یابند و بر روند اجرای پروژه تاثیر سو بگذارند و قیمت را بسیار کند کنند با این حال با رفع برخی موانع مراحل اخذ پروانه بهره‌برداری در حال انجام است.

حقی‌راد گفت: نخستین مزرعه پرورش ماهیان خاویاری با ۳۰ درصد ظرفیت در حال فعالیت است به طوری که در سال گذشته ۲ هزار قطعه نوع خاصی از ماهی خاویار و یک هزار و ۵۰۰ قطعه ماهی اوزون‌برون رها سازی شده اما ظرفیت این مزرعه برای پرورش ماهیان سرد‌آبی بیش از ۸۰ تن است. ب/

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست