• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۷-۰۳
  • شناسه خبر: 24105

علامه حسن‌زاده آملی دارفانی را وداع گفت

علامه حسن حسن‌زاده آملی دقایقی قبل در بیمارستان امام رضا علیه السلام آمل دارفانی را وداع گفت.

به گزارش«پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» به نقل از  خبرگزاری حوزه از تهران، علامه حسن حسن زاده آملی که صبح روز شنبه سوم مهر به دلیل بیماری ریوی در بیمارستان امام رضا علیه السلام آمل بستری شد، دقایقی قبل دار فانی را وداع کرد.

 علامه حسن‌زاده آملی متولد سال ۱۳۰۷ در قریه ایرا بخش لاریجان شهرستان آمل از فیلسوفان متأله، فقیه، عارف، منجم و مدرس دروس حوزوی است.

این عالم برجسته و شهره جهان اسلام در ادبیات، ریاضی، هیئت و …. تبحر خاص داشت و به زبان‌های فرانسوی و عربی نیز مسلط بود و اشعار اثرگذار و جذاب به زبان طبری و فارسی دارد و تاکنون حدود ۱۹۰ اثر از علامه حسن‌زاده آملی به ثبت رسیده است.

 ایشان آثار بسیاری در فلسفه، عرفان، ریاضی، نجوم، ادبیات فارسی و … دارد. همچنین برخی از مهم‌ترین آثار فلسفی و عرفانی چون اشارات، شفا و شرح فصوص الحکم را تصحیح کرده و بر آنها شرح و حاشیه نگاشته است.

مهدی الهی قمشه‌ای، علامه شعرانی، علامه طباطبایی و سید محمدحسن الهی از اساتید ایشان بودند.

علامه حسن‌زاده آملی، آثار فلسفی و عرفانی مهمی مانند شرح منظومه، اشارات، اسفار اربعه و شرح فصوص قیصری را در دوره‌های متعدد تدریس کرد.

مرحوم علامه حسن‌زاده آملی، کتاب‌هایی چون نهج‌البلاغه، اسفار اربعه، کشف المراد، کلیله و دمنه و گلستان سعدی را تصحیح کرده و دیوان اشعاری نیز به چاپ رساندند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست