• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۷-۰۳
  • شناسه خبر: 24086

۵۰ درصد از زیتون تولیدی شهرستان طارم کنسرو می‌شود

در شهرستان طارم واحد‌های صنعتی و سنتی، فرآوری زیتون را به شکل کنسرو و روغن‌کشی انجام می‌دهند، قریب به ۵۰ درصد از زیتون تولیدی شهرستان طارم کنسرو شده وکمتر از نیمی دیگربرای استحصال روغن زیتون مورداستفاده قرار می‌گیرد.

مهدی عباسی در گفت و گو با خبرنگار «پایگاه خبری تحلیلی پیام ملّت» با بیان اینکه هم‌اکنون برداشت طلای سبز در شهرستان طارم آغاز شده است، اظهار داشت: میزان برداشت سالانه این محصول قریب به ۴۰ هزار تن است و پیش‌بینی تولید امسال نیز تقریبا به همین میزان است.

وی با بیان اینکه در سطح کشور به دلیل خشکسالی میزان تولید زیتون قریب به ۳۰ درصد کاهش یافته است، گفت: شهرستان طارم با دارا بودن بزرگترین باغ زیتون کشور رتبه برتر تولید این محصول را دارد.

عباسی با اشاره به اینکه در سطح شهرستان طارم واحد‌های صنعتی و سنتی فرآوری زیتون را به شکل کنسرو و روغن‌کشی انجام می‌دهند، گفت: بیش از ۵۰ درصد از زیتون تولیدی شهرستان طارم به شکل کنسرو شده و کمتر از نیمی دیگر برای استحصال روغن زیتون مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: واحد‌های فراوری محصول زیتون از جمله واحد‌های روغن کشی متاسفانه دارای مشکلاتی از جمله پساب هستند که موجب آلودگی محیط زیست می شوند.

رئیس شورای ملی زیتون با بیان اینکه چندین سال است که موضوع پساب واحد‌های فرآوری زیتون از طریق دولتی و بخش خصوصی پیگیری می‌شود خاطر نشان کرد: امیدواریم این مشکلات با پیگیری‌های مسئولان حل شود و تولید روغن زیتون، صادرات و ارز آوری آن در استان بالاتر برود.ب/

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست