• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۷-۰۶
  • شناسه خبر: 24140

اولین مانور آمادگی در برابر سیل در شمالغرب کشور به میزبانی زنجان برگزار می‌شود

استان زنجان میزبان برگزاری اولین مانور آمادگی در مقابل بلایای طبیعی همچون سیل است که استان‌های شمالغربی کشور از جمله آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان و کردستان نیز حضور خواهند داشت.

علی‌رضا جزء قاسمی در گفت و گو با خبرنگار «پایگاه خبری تحلیلی پیام ملّت» با بیان اینکه سال آبی اخیر جز بی‌سابقه‌ترین سال ها در ۵۰ سال اخیر به لحاظ خشکسالی بود، اظهار داشت: همین امر سبب شد تا مشکلات بی شماری به لحاظ تامین آب در روستاها ایجاد شود اما خوشبختانه شرکت آب و فاضلاب توانست در بحث اولویت تامین آب شرب در روستاها قریب به ۹۰ روستا را آبرسانی نماید.

وی با بیان اینکه با توجه به روند خشکسالی موجود هنوز مشکل تامین اب شرب در برخی روستا‌ها وجود دارد گفت: تعدادی از روستاها نیز اخیرا با مشکل تامین آب مواجه شده و روستاهای مشکل دار افزایش یافته اند.

جزقاسمی با اشاره به اینکه در ابتدای سال جاری ۱۷۰ روستا دارای مشکل بی ابی فصلی و دائمی بودند گفت: با اینکه مشکل بیش از نیمی از روستاها حل شده اما هنوز قریب به ۸۰ روستا این معضل وجود دارد.

وی تصریح کرد: مشکل عدم تامین آب شرب در تمام سطح استان وجود دارد اما در روستاهای ماهنشان، زنجان و خدابنده چالش تامین آب شرب بیشتر به چشم می‌خورد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان عنوان کرد: استان زنجان برای اولین بار میزبان مانور بلایایی است که میتواند در خصوص آب رخ دهد چراکه کشور ایران بلایای طبیعی مداوم در حال رخداد است.

وی با اشاره به اینکه استان‌های شمالغرب کشور همچون آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، کردستان به میزبانی زنجان در این مانور حضور خواهند داشت، بیان کرد: با توجه به تغییر اقلیم رخ داده استان زنجان مستعد سیل خیزی شده است و مانور امادگی در برابر این بلا را خواهد سنجید.ب/

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست