• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۷-۰۷
  • شناسه خبر: 24159

قسمت عمده افزایش قیمت اقلام از مبدا تولید ایجاد می‌شود نه در صنف ها

قسمت عمده ای از افزایش قیمت از مبدا تولید ایجاد می‌شود که گاها مردم تصور می‌کنند افزایش قیمت در صنف انجام شده و معترض به این امر هستند.

محمود موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار «پایگاه خبری تحلیلی پیام ملّت» با اشاره به اینکه در طول ماه‌های گذشته افزایش قیمت در بیشتر اقلام مصرفی خانوار رخ داد اظهار داشت: هزینه تولید برخی از اقلام بالا است و همین امر سبب می‌شود تا در نهایت کالا با قیمت رو به رشدی مواجه شده و گران به دست مصرف کننده نهایی برسد.

وی با بیان اینکه قسمت عمده ای از افزایش قیمت از مبدا تولید ایجاد می‌شود، افزود: گاها مردم در این تصور هستند که افزایش قیمت در صنف انجام می‌گیرد در حالی که اگر در صنفی قیمت کالایی مغایر با فاکتور خرید و سودی که تعریف شده بیشتر باشد پرونده تشکیل شده و به تعزیرات معرفی می‌شود.

رئیس اتاق اصناف استان زنجان با اشاره به اینکه قیمت برنج رو به افزایش گذاشته و این امر سبب اعتراض مردم شده است گفت: با توجه به آمار و ارقامی که از میزان بارش‌ها سازمان هواشناسی اعلام کرده میزان بارش‌ها در بلند مدت ۳۰ درصد کاهش داشته است بنابراین خشکسالی سبب شد تا در برداشت برنج نسبت به سال‌های گذشته با ۱۸ درصد کمبود مواجه باشیم. اما دولت برای گذر از بحران کمبود برنج، تمهیداتی مانند توزیع برنج پاکستانی و سایر برنج‌های وارداتی که در انبار موجود است را اندیشیده است. 

وی با بیان اینکه یکی از افزایش قیمت‌هایی که در هفته‌های گذشته رخ داده افزایش قیمت تخم‌مرغ بوده و این امر در بازار بسیار چشمگیر است گفت: این افزایش قیمت در مرغداری رخ داده و مربوط به فروشگاه و بازار که آخرین مرحله عرضه کالا به مصرف‌ کننده است، نیست.

موسوی با ابراز تاسف از اینکه افزایش قیمت‌ها قدرت خرید را از مردم گرفته عنوان کرد: در زمان خرید از صنف این گرانی به پای مغازه‌دار تلقی می‌شود در حالی که اگر فاکتور خرید بررسی شود مشخص می‌شود که با همان قیمت خرید و سود متعارف در حال عرضه است.

وی با اشاره به اینکه صنوف مختلف جهت ممانعت از گرانفروشی مداوم مورد بازرسی قرار می‌گیرند، بیان کرد: مبدا بیشتر این افزایش قیمت مربوط به واحد‌های تولیدی است و اصناف دخالتی در آن ندارند.ب/

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست