• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۷-۰۸
  • شناسه خبر: 24181

سازمان آتش‌نشانی زنجان برای مهار آتش در ساختمان‌های بلند تجهیزات ندارد

سازمان آتش‌نشانی زنجان تنها یک نربان ۳۵ متری دارد که عملیاتی نیست و برای مهار آتش در ساختمان‌های بلند تجهیزات ندارد و در حال حاضر تجهیزات بسیار گران شده و خرید آن نیازمند همراهی شهردار و اعضای شورای شهر است.

مجید امیرفضلی در گفت و گو با خبرنگار «پایگاه خبری تحلیلی پیام ملّت» ضمن تبریک روز آتش‌نشان اظهار کرد: آتش‌نشانان زنجانی با توجه به شغلی که دارند، همواره در مناسبت‌های مختلف در حالت آماده‌باش هستند.

وی با اشاره به فعالیت ۷ ایستگاه‌ آتش‌نشانی در زنجان عنوان کرد: نیروی مورد نیاز در آتش‌نشانی نیز کم است اما با این حال آتش‌نشانان در زمان وقوع حادثه سریعا حاضر می‌شوند و در مهار آتش نقش تعیین کننده دارند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان گفت: یکی از رویکرد های سازمان آتش‌نشانی پیشگیرانه است به عبارتی ساختمان هایی که هم اکنون در سطح شهر ساخته می‌شود باید مقررات ملی ساختمان را رعایت کنند اما در خصوص مهار آتش در ساختمان‌هایی با ارتفاع بلند این سازمان دارای کمبود‌هایی که سال‌هاست پیگیر رفع این کمبود ها است.

امیرفضلی با اشاره به اینکه سازمان اتش‌نشانی زنجان یک نربان ۳۵ متری دارد که عملیاتی نیست، عنوان کرد: تجهیزات بسیار گران شده اما پیگیر هستیم تا به کمک شهردار، اعضای شورای شهر این مشکل را مرتفع نماییم.

وی با اشاره به اینکه آتش‌نشانی یکی از مهمترین سازمان‎های شهرداری است چون در حوادث نقش تعیین کننده دارد، گفت: متاسفانه از لحاظ نیروی انسانی، تجهیزات و بحث بودجه‌ای از سال‌های گذشته توجه جدی به این سازمان نشده است.ب/

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست