• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۷-۱۰
  • شناسه خبر: 24184

پساب واحد‌های فرآوری زیتون، محیط زیست شهرستان طارم را تهدید می‌کند

برخی از واحد‌های فراوری زیتون در طارم سیستم تصفیه پساب را نصب کرده‌اند اما بیشتر واحد‌ها به دلیل عدم توانایی در استاندارد سازی نتوانسته اند از محیط زیست مجوز فعالیت دریافت کنند.

معاون فنی اداره کل محیط زیست استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار «پایگاه خبری تحلیلی پیام ملّت» با اشاره به اینکه سالانه حجم بالایی از محصول زیتون تولیدی در شهرستان طارم فراوری می‌شود اظهار داشت: در حین فراوری برخی از ترکیبات شیمیایی استفاده می‌شود که در نهایت با پساب خروجی واحد‌ها وارد محیط زیست شده و زخمی عمیق بر پیکره محیط زیست این شهرستان وارد می‌سازد.

وی با بیان اینکه جلسات متعددی در با مدیران کل و فرماندار شهرستان طارم انجام گرفته افزود: در راستای حل این مشکل برخی اقدامات انجام شده و برخی واحد‌ها سیستم تصفیه پساب را نصب کرده‌اند اما بیشتر واحد‌ها به دلیل عدم توانایی در استاندارد سازی نتوانسته اند از محیط زیست مجوز فعالیت دریافت کنند.

اسدی با اشاره به اینکه واحد‌ها همچنان بدون دریافت مجوز در حال فراوری زیتون هستند گفت: با توجه اینکه فراوری زیتون به صورت فصلی انجام میگیرد این واحدها نیز چند ماه سال فعالیت دارند و آلایندگی در محیط زیست را ایجاد می‌کنند.

وی با بیان اینکه به واحد‌های غیر مجاز چندین بار اخطار داده شده و لیست ان‌ها به عنوان آلاینده به امور مالیاتی ارائه شده و در حال پیگیری است تصریح کرد: مصوباتی نیز انجام شده تا شرکت شهرک‌های صنعتی آببر تصفیه خانه مرکزی را ایجاد کند و در حال حاضر نیز مطالعات آن در حال انجام است.

معاون فنی اداره کل محیط زیست استان زنجان گفت: مطابق با قانون شهرک‌های صنعتی، باید ۵۰ درصد واحد‌ها زمانی که به بهره‌برداری رسید یا فاضلاب به حدی مشخص رسید باید سیستم پیش تصفیه را راه اندازی کنند.ب/

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست