• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۷-۱۸
  • شناسه خبر: 24325

اتصال شهرک صنعتی به راه آهن موجب حمل و نقل ۵۰۰ هزار تن بار در سال می‌شود/پروژه آماده تحویل به راه ‌آهن است

با اتصال شهرک صنعتی شماره یک زنجان به راه‌آهن جابه جایی کالا و بار با سرعت بیشتری انجام می‌شود و این مسیر قابلیت جا‌به‌جایی حجم ۵۰۰ هزار تن بار در این مسیر را در طول سال دارد.

مدیر عامل شهرک‌های صنعتی استان زنجان در گفت و گو با خبرنگار «پایگاه خبری تحلیلی پیام ملّت» با اشاره به اینکه مسیر ۹ کیلومتری اتصال راه‌آهن از ایستگاه خرم‌پی تا شهرک صنعتی شماره یک باید توسط شهرک صنعتی زیر‌سازی می‌شد، که این امر بعد از گذشت سال‌ها محقق شد گفت: پروژه آماده تحویل به راه ‌آهن استان است بنابراین شهرک صنعتی به تعهدات خود عمل کرده و بعد از این باید راه‌آهن رو‌سازی در این پروژه را عملیاتی کند.

وی با تاکید بر اینکه راه‌اندازی کامل این مسیر سبب می‌شود تا جا‌به‌جایی حجم اعظمی از بار تولیدی در شهرک صنعتی به راحتی انجام شود گفت: ۵۰۰ هزار تن بار می‌تواند در این مسیر مورد جا‌به جایی قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان با بیان اینکه در صورتی که این پروژه کاملا مورد بهره‌برداری قرار گیرد، حجم تردد کامیون‌ها و ماشین‌های سنگین در زنجان کاهش می‌یابد گفت: با اتمام پروژه و حمل و نقل ریلی بیشتر حمل و نقل واحدهای صنعتی از طریق راه آهن انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: اتصال شهرک صنعتی شماره یک زنجان به خطوط راه‌آهن سراسری از حدود ۱۸ سال قبل در استان با هدف رونق و توسعه واحدهای تولیدی، صنعتی و اشتغال‌زایی مطرح شده است که خارج از  استان در طول این سال‌ها فعال بوده‌اند.ب/

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست