• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۷-۲۰
  • شناسه خبر: 24368

۶۰۰ هزار دلار صادرات صنایع‌دستی زنجان در سال شش‌ماهه اول سال

در شش‌ماهه اول سال ۶۰۰ هزار دلار صنایع‌دستی این استان صادر شد.

به‌گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» امیر ارجمند در جمع خبرنگاران گفت: در شش‌ماهه اول سال ۵۶۸ هزار دلار صنایع‌دستی این استان به‌صورت چمدانی و ۱۴ هزار دلار از طریق گمرک به‌صورت رسمی صادر شد که  حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی و ارتقای فعالیت‌ها در این حوزه یکی از اولویت‌های میراث‌فرهنگی استان محسوب می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: صادرات صنایع‌دستی استان زنجان از مبادی گمرکی مختلف انجام می‌شود که باید این آمار ثبت و ضبط شود. کشورهای مقصد صنایع‌دستی استان، کویت، قطر، عمان، آذربایجان و برخی کشورهای اروپایی است.

 وی افزود: با بیان اینکه بیشترین صادرات صنایع‌دستی استان به کشور عراق است و مس بیشترین صادرات صنایع‌دستی زنجان را دارد و چاقو و ملیله هم در رتبه‌های بعدی قرار دارند، کشورهای حاشیه جنوب خلیج‌فارس و اروپا مقاصد بعدی صادرات استان زنجان در حوزه صنایع‌دستی است.

 ارجمند گفت: امروزه دیگر فروش سنتی صنایع‌دستی پاسخگو نیست و باید از تجارت الکترونیک و شبکه‌های اجتماعی بهره برد. در دوران پساکرونا، کشورها و جوامعی برنده هستند که از تجارت الکترونیک برای فروش محصولات صنایع‌دستی خود استفاده کنند. تلاش می‌کنیم تا با مشارکت فعالان این حوزه، محصولات و صنایع‌دستی استان را از طریق فضای مجازی به بازارهای جهانی معرفی کنیم.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست