• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۷-۲۱
  • شناسه خبر: 24375

سنتی بودن نظارت‌ها سبب نیاز به نیروی انسانی بیش‌تر می‌شود

سنتی بودن نظارت‌ها یکی از مشکلات است که سبب می شود تا علاوه بر نیاز به نیروی انسانی بیشتر برای نظارت‌ها، اشتباه و اعمال سلیقگی وجود داشته باشد.

اسماعیل مسلمی در گفت‌وگو با خبرنگار «پایگاه خبری تحلیلی پیام ملّت» اظهار داشت: در چند ماه اخیر قیمت‌ها به شکل لحظه‌ای در حال تغییر است و جهت ممانعت از سو استفاده گران فروشی و کم فروشی بازرسی‌ها بر روی قیمت‌ها انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه گاها با توجه به کمبود کالا نظارت‌ها تشدید می‌یابد، افزود: با تغییر دولت انتظارات در سطح جامعه برای نظارت و کنترل بیشتر و مبارزه با گرانفروشی افزایش یافته است که البته ما نیز امیدواریم این امر محقق شود و با همراهی مردم مسائل کلان اقتصادی به سمت آرامش و کاهش تورم پیش برود.

 رییس بازرسی و نظارت سازمان صنعت معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه در چند سال گذشته عرضه و تقاضای کالا سبب تنظیم بازار می‌شد و حضور بازرسان تشریفاتی بود، گفت: اما امروز با وجود تورم نیازمند حضور بازرسان بیشتر در بازار هستیم و طبق قانون باید یک سوم از جریمه‌ها برای تهیه امکانات به سازمان بازرسی داده شود اما این کار انجام نمی‌گیرد و ما نیز با کمبود امکانات و نیروی انسانی مواجه هستیم که این عامل باعث شده نظارت‌ها ضعیف شود.

وی با اشاره به اینکه سنتی بودن نظارت‌ها یکی از مشکلات است، عنوان کرد: سنتی بودن یعنی انجام کار با کاغذ و فاکتور که این امر سبب می شود تا علاوه بر نیاز به نیروی انسانی بیشتر برای نظارت‌ها، اشتباه و اعمال سلیقگی وجود داشته باشد که خود این عوامل سبب شده که مردم از عدم نظارت دقیق سازمان بازرسی گلایه‌مند شوند.

 مسلمی تاکید کرد: افزایش تعداد و تنوع کالاها و قیمت‌های مختلف باید با یکپارچه شدن سامانه‌های جامع تجارت و رصد هوشمند چگونگی توزیع کالا از مبدا تا رسیدن به دست مصرف کننده رصد شود.

وی گفت: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف اعم از درج نکردن قیمت، نصب نشدن نرخ‌نامه، گرانفروشی، کم‌فروشی، صادر نکردن صورتحساب و سایر تخلفات اقتصادی در مرکز استان و شهرستان‌ها مراتب را به سامانه تلفنی ۱۲۴ گزارش دهند و ما را در نظارت به موقع و هرچه دقیق‌تر بر بازار کالا و خدمات، یاری کنند.

مسلمی خاطر نشان کرد: عدم درج قیمت، عرضه، عدم صدور فاکتور، امتناع از عرضه کالا، عرضه خارج از شبکه و عدم صدور فاکتور از جمله تخلفات است که در صورت مشاهده برخورد با متخلفان انجام می‌شود.ب/

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست