• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۷-۲۲
  • شناسه خبر: 24420

توصیه ای قبل از مرثیه

سابقه مدیریت امور بانوان استانداری درتمام دوره های قبلی دراستان زنجان چیزی راعاید مان نمی کند. این حوزه به قدری بی اثر و ویترینی شده که حتی کسی زحمت سنجش وارزیابی عملکرد مدیران این حوزه را هم به خود نمی دهد.

زینب  سودی،کارشناس ارشد مطالعات زنان – پس از موسم انتخاب استانداران نوبت یه انتصابات  مدیران کل استان ها و مناقشات و بحث ها و نقد ها و تحسین ها می رسد که  حتما در خصوص حوزه های مدیریتی استان  و  نقاط ضعف و قوت مدیران پیشین استان  تا کنون حرف هاو توصیه هایی به گوش استاندار جدید استان رسیده است . اما حسب تجربه مطمئناً آنچه خیلی جدی گرفته نشده است  انتخاب مدیر کل امور بانوان استاتداری است. حوزه ای که  به شدت از توان و ظرفیت و وظیفه  خود غافل شده و به اداره ای تشریفاتی و بی اثر تبدیل شده که ناگزیر  باید  تحملش کرد ولی  اگر نبود هم اتفاقی نمی افتد.

بی تعارف و با صراحت باید بگویم  سابقه  مدیریت امور بانوان استانداری و اساساً فعالیتی با هویت و مشخصاً برای زنان  استان در طول دوره های قبلی در همه دولت ها  در استان زنجان چیزی را عاید مان  نمی کند  و این حوزه به قدری بی اثر و ویترینی شده که حتی کسی زحمت سنجش و ارزیابی عملکرد مدیران این حوزه را هم به خود نمی دهد.

مدیریت امور بانوان با اداره گزینش و حسابداری و سایر امور اداری یکی نیست ، این حوزه به شدت نیازمند تعامل با رسانه ها و حساسیت به امور مربوط به حوزه خویش است و از همه مهم تر نیازمند ابراز این حساسیت در  بین شهروندان است. و طبعاً با قایم شدن و نشستن پشت در های بسته و نهایتاً برگزاری دو سه تا جلسه  و دعوت از زنان به اصطلاح فعال استان و یک سخنرانی نصفه و نیمه و شعار های تکراری و ترس از صحبت رو در رو و حتی تلفنی با خبرنگاران و نهایتا پس از چند روز پاسخ ویکی پدیایی به آنها  دادن ،  این وظیفه محقق نخواهد شد. مدیریت امور بانوان استان در حقیقت یعنی  از امور جاری استان هر آنچه مربوط به زنان است را  بیرون کشیدن . از سازمان جهاد کشاورزی تا اداره راه و شهرسازی ،از سازمان بهزیستی و اوقاف تا اداره ارشاد و  البته صدا و سیما.آنچه که در سالهای قبل شاهدش بودیم این تصویر را به ما نمی دهد. متاسفانه بیم ان می رود که مثل قبل،  این حوزه  چه در استانداری و چه در سایر سازمان ها گرفتار دسته‌ای بشود که توهم فعالِ سیاسی بودن را دارند که  اوج ایفای نقششان در ستادهای انتخاباتی‌ست و هیچ اراده‌ی مستقلی بجهت کنش پایدار از سوی خود نداشته اند.

اما حالا که بوی تحول  و تازگی از استانداری زنجان به مشام می رسد بهتر است این تازگی شامل این حوزه هم بشود و سکان پیگیری مسائل زنان  استان از پادوهای سیاسی و مدرسان احکام بانوان  و معلمان پرورشی گرفته و به متخصصان این حوزه واگذار شود. آنقدر در این خصوص آدم بی تخصص و  پرت از ماجرا دیده ایم که  انتخاب فردی  مسلط بر مسائل زنان حتی با  گرایش سیاسی ناهمسو با  تیم مدیریتی استانداری هم  هیچ جای اشکالی ندارد.

وقت آن  رسیده که بانوان صاحب اندیشه و صاحب نظر سکان این حوزه را در استان به عهده بگیرند که اگر در سال های قبل بهانه نبود نیروی  متخصص این حوزه مطرح بود امروز نسلی که خیلی هم فاصله با استاندار جدید ندارند قطعاً توان تسلط بر این حوزه را خواهند داشت البته اگر انگیزه برای کشف ظرفیت نهفته و بالقوه زنان در استاندار زنجان باشد و  اثر گذاری پایدار در این حوزه را بخواهد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست