• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۷-۲۲
  • شناسه خبر: 24389

پرورش ماهیان زینتی، صنعتی رنگا‌رنگ سودآور ‌و اشتغالزا

یکی از پر سودترین بخش‌های آبزی‌پروری، پرورش ماهی‌های زینتی است که زمینه اشتغال‌زایی و درآمد بسیاری به همراه دارند.

منصور حقی‌راد در گفت‌و‌گو با خبرنگار «پایگاه خبری تحلیلی پیام ملّت» با بیان اینکه امروز فرهنگ نگهداری حیوانات خانگی در جامعه باب شده، افزود: نگهداری انواع ماهی‌های زینتی میتواند جایگزین این حیوانات شود.

وی با اشاره به مزایای ماهی‌های زینتی نسبت به دیگر حیوانات در خانه بیان کرد: ماهی‌های زینتی از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه است و علاوه بر آن برای ایجاد آرامش و نشاط در خانه بسیار مفید است.

حقی راد با اشاره به این‌که از چندین سال گذشته پرورش ماهیان زینتی در استان آغاز شده است، ابراز کرد: به دلیل اینکه این صنعت جزء مشاغل خانگی محسوب نمی‌شد استقبال چندانی نیز برای ورود فعالان وجود نداشت، اما خوشبختانه با قرار گرفتن پرورش ماهی در رسته مشاغل خانگی این مجوز صادر شد.

وی بیان کرد: در حال حاضر مشکلی در خصوص پرورش ماهیان زینتی وجود ندارد اما در طول سال‌های گذشته دامپزشکی مجوز لازم برای پرورش را صادر نمی‌کرد اما تمام موانع برطرف شده است. با این حال افرادی که قصد پرورش ماهیان زینتی را داشته باشند می‌توانند با دریافت تسهیلات بانکی برای فعالیت در این شغل اقدام نمایند. 

وی با اشاره به این‌که میزان تولید ماهیان زینتی در استان به طور تقریبی ۶۰۰ هزار قطعه است، تصریح کرد: در حال حاضر چندین واحد پرورش ماهیان زینتی در استان در حال فعالیت هستند.

حقی‌راد تصریح کرد: استان مطابق با برنامه‌ریزی پیش رفته است اما به دلیل اینکه تبلیغات مناسبی در این خصوص انجام نشده تقاضا برای ورود به این صنعت همچنان پایین است.

وی تأکید کرد: برای ادامه توسعه این صنعت و این‌که تولید در این بخش اقتصادی‌تر باشد باید بتوانیم بازارهای جدیدی برای تولید کنندگان پیدا کنیم با این حال این صنعت اشتغال مناسبی دارد و توسعه واحد‌های ماهیان زینتی پیگیری می شود.ب/

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست