• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۷-۲۵
  • شناسه خبر: 24443

حمل و نقل،اقتصاد دیجیتال و گردشگری مهم ترین اولویت های استاندار زنجان

مهم ترین برنامه های استان در حوزه حمل و نقل،اقتصاد دیجیتال و اقتصاد دانش بنیان و گردشگری است و یکی از مهم ترین مخاطرات استان نیز تنش های آب است که برای آن به صورت مدون برنامه داریم به شرط اینکه بتوانیم اعتباراتش را بگیری ...

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» استاندار زنجان در اولین نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار کرد: نقطه مشترک ما و رسانه ها این است که هدفمان خدمت به مردم و توسعه استان است. از اصحاب رسانه استان درخواست می کنم که با تقوا و انصاف در قبال من و مجموعه تیم استانداری قضاوت کنند ، بنویسند و نقد کنند.

محسن افشارچی گفت:در خصوص معاونان و انتصاب مدیران کل استان فعلا هیج عجله ای برای تغییر ندارم ولی ممکن است در جایگاه هایی به جهت نیاز و یاشرایط تغییراتی ایجاد شود. در خصوص انتصابات تمام تلاش من این است که از شایسته ترین ها استفاده کنم. برای من کارامدی مهم است . در خصوص دخالت نمایندگان هم من کل مجموعه مدیریتی استان را یک مجموعه می بینم که در خصوص مسائل استان در حدود قانون با هم مشورت می کنیم از هم کمک می گیریم و به هم کمک خواهیم کرد.

وی در مورد وعده ها و برنامه هایی که در مورد قطب آی تی بودن زنجان داده شده بود هم گفت: قطب آی تی یک پروژه نیست ، نگاه شعاری به هدف است و شعار باید دقیق و عددی باشد. من سعی می کنم برای این پروژه شعارهایی که می دهم با عدد و رقم باشد که وقتی می گوییم قطب آی تی دقیقا معلوم باشد که منظورمان چیست؟آیا منظورمان این است که صنایع بزرگ آی تی را بیاوریم اینجا یا سهم اقتصاد دیجیتال را در تولید ناخالص داخلی را بالا ببریم؟الان ۶/۵ درصد تولید ناخالص داخلی کشور در اقتصاد دیجیتال است اگر ما بتوانیم این میزان را بیش از ۶/۵ درصد کنیم می توانیم بگوییم قطب شده ایم.

محسن افشارچی در پاسخ به سوال چگونگی استفاده از جوانان و بانوان در مدیریت استان هم گفت: در خصوص بانوان اعتقادی به اینکه زنان عضو جدا و متفاوتی هستند ندارم. زن و مرد با هم یکسان هستند و هرکس که شایسته هست باید حضور داشته باشد ولی اینکه سهمیه بدهیم به این دلیل که خانم هستند این ادعا را ندارم.ممکن است مجموعه ای همه افراد شایسته اش از خانم ها باشند و ممکن هم هست نباشند. ولی درخصوص جوانان با توجه به اینکه یک حالتی در همه وجود دارد که معمولا جوانان را پس می زنیم و اجازه نمی دهیم وارد حلقه تصمیم گیری بشوند. روی این موضوع یک نظر خاصی خواهم داشت که بتوانیم جوانان را کم کم وارد کنیم در تصمیمات و از انها استفاده خواهیم کرد.

افشارچی در خصوص تبدیل زنجان به مرکز لجستیک هم گفت : مرکز لجستیک به معنای خاص تشکیل شده از یک سری ارتباطات است . قطعا یکی از سخت ترین برنامه ها در این زمینه پیگیری برنامه دوخطه شدن راه آهن زنجان-تهران خواهد بود برای اینکه فاصله زنجان را با تهران کم کنیم نه اینکه به عنوان خط جایگزین از آن استفاده کنیم که تمام انرژی ام را دراین زمینه خواهم گذاشت و حتما پیگیر خواهم شد و همینطور فرودگاه و بارانداز شمال غرب جزء برنامه های این حوزه است .اینها مبانی مرکز لجستیک هستند و تا درست نشوند نمی توان به مرکز لجستیک رسید که احتمالا در سفر رییس جمهور هم پیگیری شود.

وی همچنین در خصوص شائبه سهم خواهی های جناحی نیز گفت: هرگروه و جناحی هر فرد شایسته ای داشته باشد من هیچ ابایی از استفاده از آنها ندارم. این را به تدریج خواهید دید که من حتی از دوستانی که هم فکر خودم هم نیستند استفاده خواهم کرد.

در خصوص زمانبندی برنامه های تدوین شده در استان هم گفت: برنامه ای که بسته شده زمانبندی ندارد به دلیل اینکه اوضاع و احوال اعتباری کشور خیلی قابل اتکال نیست. ما پروژه ای از سال ۸۲ داریم که مصوب سفر مقام معظم رهبری است ولی هنوز تمام نشده است ولی همه تلاش ما تسریع در اجرای آنها است .

وی مهم ترین برنامه های خود را نیز حوزه حمل و نقل،اقتصاد دیجیتال و اقتصاد دانش بنیان و گردشگری عنوان کردو گفت: یکی از مهم ترین مخاطرات استان آب است که تمام استان های دیگر دراین مورد مشکل دارند . ما هم اگر در این حوزه حرکتی نکنیم در سه چهار سال اینده مشکل خواهیم داشت و از الان باید برای این مسئله فکری کنیم. مشکلات استان در حوزه آب را هم بررسی کرده ایم و به صورت مدون برنامه داریم برای اینکه تنش آبی را جمع کنیم. اما به شرط اینکه بتوانیم اعتباراتش را هم بگیریم.

استاندار زنجان در خصوص برنامه های فرهنگی خود نیزگفت : در حوزه فرهنگ تاکید ما بر کارکردهای ایجابی هست نه سلبی. معتقدم اشتغال جوانان به ورزش تسهیلگر امور فرهنگی استان خواهد بود. دستگاه متولی فرهنگی زیاد است ولی به هم افزایی نرسیده اند. علاوه بر دستگاهای دولتی مراکز غیرانتفاعی مثل هیئت ها وقتی کار می کنند تاثیرشان خیلی بیشتر از مراکز دولتی است . پتانسیل های فرهنگی استان بی نظیر است که اگر هم افزایی شود می تواند به نتیجه بی نظیری برسد.معتقدم خیلی از مسائل فرهنگی ما باید مسجد محور باشد و از روحانیان جوان و خوشفکر به ویژه در ارتباط با نوجوانها استفاده شود.

وی در خصوص ارتباط صنعت با دانشگاه هم گفت : باید سرنوشت شرکت های دانش بنیان را به صنایع بزرگ گره بزنیم و خیری که صنایع می توانند به ما برسانند این است که در شرکت های دانش بنیان شریک شوند .

محسن افشارچی در پاسخ به شایعاتی که در خصوص تابعیت او و خانواده اش در کشورهای دیگر مطرح شده نیزگفت: من تابعیت هیچ کشوری را ندارم و خانواده هم همینطور البته یکی از دخترانم متولد کشور دیگری است ولی تبعه آنجا نیست.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست