• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۷-۲۶
  • شناسه خبر: 24458

امروز رسالت روحانیت، رهبریِ جهاد تبیین است/ کارکرد زنده نگه داشتن یا شهدا دور شدن ما از خوف و حزن در استقامت است

برای اینکه جوانان ما بتوانند جهاد تبیین را خوب انجام دهند، باید رهبری این جهاد را روحانیت در دست بگیرد. آن چیزیکه ما را از ثبات قدم در راه خدا می ترساند،ترس و حزن است و یکی ازابزارهای دور کردن این ترسو و حزن زنده نگه دا ...

به گزارش «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» در راستای کنگره ۳۵۳۵شهید استان، یادواره شهدای طلاب و روحانی زنجان با حضور حجت الاسلام دکتر حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزارشد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به اینکه شهدا با شهادت به حیات رسیدند و نزد خداوند هستند گفت: اگر کسی به مقام عندالله رسید دیگر فقط حی و زنده نیست بلکه احیاگر است و خودش عامل زنده ماندن جامعه است .اکنون در سر سفره حیات آفرینی شهدا قرارداریم و آنها عامل زندگی و زنده ماندن ما هستند نه اینکه ما یاد آنها را زنده نگه داریم .

حجت الاسلام حاجی صادقی با بیان اینکه جهاد و دفاع از دین خدا وظیفه همیشگی و همگانی مومنین است گفت: جهاد و ایستادگی در برابر دشمنان سرتاسر زندگی مومن را پر می کند .

حاجی صادقی افزود: اصل جهاد همچنان پابرجا است ولی امروز رنگ و میدان جهاد عوض شده است و جلوه هایش به اقتضای شرایط فرق می کند.اگر دشمن آرایش جنگ نظامی به خود بگیرد انجا هم جهاد رنگ جان دادن به خود می گیرد.

وی گفت: اگر حمله و تعرض دشمن رنگ دیگری گرفت و از جنس حمله فیزیکی نبود و اگربه دنبال شکستن ارکان اسلام انقلاب بود آنجا جای جهاد کبیر است .

حاجی صادقی افزود: با توجه به دستورالعمل قران در جهاد کبیر گفت: آنجا که دشمن می خواهد سلطه و اراده و کدخدایی خودش را جا بیندازد باید اماده جهاد کبیر باشیم و طبق دستور قرآن و قانون الهی با توکل و تکیه بر خدا با او مبارزه کنیم . کسی که مومن است و درجبهه اسلام ناب و علوی و فاطمی باشد نمی تواند زندگی اش سرتاسر مبارزه نباشد.

حجت الاسلام جاجی صادقی باب یان اینکه جنگ و تهاجم و حمله جبهه حق به جبهه باطل همیشه بوده است و خدا هم فرموده این سنت الهی است که جبهه حق با جبهه باطل درگیر باشد گفت:این جنگ باید باشد تا انسان ها جوهر حقیقی خود را نشان دهند و جبهه حسینی و غیر حسینی تبین شود و معلوم شود چه کسی حق است. وگرونهه تا میدان جها نباشد معلوم نمی شود چه کسانی با حسن (ع) هستندو چه کسانی فقط ادعا دارند. انچه مهم است درکنار ذکریا حسین(ع) با حسین(ع) بودن است .

وی با بیان اینکه امروز مبارزه در میدان جنگ نرم سخت تر از مبارزه با تجاوز سخت است گفت» دفع فتنه انگیزی دشمن کار بسیار سختی است اما برای روحانیت در صحنه جهاد وظیفه دشوارتر است چون روحانیت وظیفه اش سنگر نشینی دفاع از اسلام و انقلاب است . جهاد،رسالت همیشگی روحانیت است .

وی افزود: در دوران جهاد اصغر و جنگ نظامی روحانیت همیشه در میدان بود و امروز هم باید در میدان باشد . روحانیت نشلن داد در هرخطری چه در برابر تحریف ها و تبدیل اسلام ناب به اسلامی بی خاصیت و بی درد و چه در میدان های دیگر مبارزه در وسط میدان بوده است .

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران اتقلاب اسلامی افزود:امروز دو حمله متوجه انقلاب اسلامی است یکی تحریم اقتصادی و دیگری تحریف است که در تحریم اقتصادی راهکارمقاومت اقتصادی با تکیه بر توان داخلی است که اگر تکیه به دشمن داشته باشیم ولایت خدا را از دست می دهیم و دیگر نمی توانیم توقع نصرت الهی داشته باشیم.

وی با اشاره به ماموریت رهبری به جوانان در جهاد تبیین گفت: امروز اولین رسالت و اولین اقدام در برابر تحریف تبیین است و برای اینکه جوانان ما بتوانند در صحنه های مختلف این جهاد را خوب انجام دهد باید رهبری این جهاد را روحانیت در دست بگیرد. امروز زمان جهاد است و تلاش شبانه روزی می خواهد.

حجت الاسلام حاجی صادقی گفت: یکی از سرفصل هایی که در جهاد تبیین نیاز داریم بیان دین است. اگر کسی در دین بصیرت پیدا کند در همه زمینه ها هم بصیرت پیدا می کند.دومین سرفصل هم تبیین وضع اشفته دشمن است تا امید و نشاط در جامعه قوی تر شود .

وی با باین اینکه زمینه سازی نهضت ظهور یکی دیگر از وظایف روحانیت است گفت: در کنار علائم ظهور باید به دنبال شرایط ظهور باشیم یکی از این شرایط تولی و دیگری تبری است. تا مردم حاضر نباشند هزینه ولایت و حکومت علوی را بدهند به ظهور نخواهیم رسید. و انقلاب اسلامی در حال تحقق این شرایط است.

محسن افشارچی استاندار زنجان هم دراین مراسم با اشاره به ایات قرآنی در خصوص حیات و زنده بودن شهدا گفت: شهدا در نزد خداوند بشارت دارند و کاری که برگزاری کنگره شهدا می تواند بکند فریاد زدن این بشارت است که نتیجه آن این است که خوف و حزن را از ما دور می کند.

افشارچی گفت: آن چیزیکه ما از ثبات قدم در راه خدا می ترساند، ترس و حزن است و یکی از ابزارهای دور کردن این ترسو و حزن زنده نگه داشتن یاد شهدا است.

وی با تاکید بر اینکه نباید فقط لحظه شهادت شهدا را ببینم بلکه باید مسیر زندگی انها را دنبال کنیم و در زندگی و خانواده و مسیر زندگی زندگی دقیق شویم تا مسیر زندگی ما هم تغییر کند.


بیگدلی نماینده ولی فقیه در سپاه استان نیز در این مراسم گفت: ۳۹نفر از شهدای روحانی که در واقع روحانیون نسبت به جمعیتش بیشترین آنار شهدا را تقدیم کرده است و این افتخاری برای حوزه علمیه است.

وی گفت: روحانیت چه درمیدان جهاد و مبارزه در جنگ و چه در میدان مبارزه قبل از انقلاب و چه در دفاع از حرم و چه در میدان مبارزه با کرونا و تغسیل اموات و قرارگاه معنویت و سلامت پیشقوم بوده است.

حجت الاسلام بیگدلی با اشاره به ۳۹ شهید روحانی استان گفت: ۲۳ یادواره شهدای روحانی درمرکز استان و شهرستانها برگزار شده است .

وی گفت: ۴ مستند نیز از شهدای روحانی در حال تدوین و آماده سازی است. و ۴ جلد کتاب نیز که در این مراسم رونمایی می شود به زودی به چاپ انبوه می رسد.

بیگدلی با بیان اینکه از ۷۸۳ نفر از روحانیون ایثارگر تجلیل شده است گفت: مصاحبه با روحانیون رزمنده انجام شده و بیش از دو هزار سند دفاع مقدس از روحانیون ایثارگر جمع آوری شده است .

ضمناً پیام آیت الله جوادی آملی مرجع تقلید شیعیان به کنگره ۳۵۳۵ شهید استان نیز در این مراسم که به صورت تصویری ضبط شده بود پخش شد.

در پایان این مراسم از ۴ جلد کتاب با موضوع شهدا و روجانیون ایثارگر و خاطرات انها رونمایی شد . همچنین از خانواده روحانیون شهید ” شهیدان “عوضعلی شیری”، ” نوروز بیات”، “غلامرضا فتحی ” و ” فیروز موسوی” تجلیل به عمل آمد

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست