• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۷-۲۶
  • شناسه خبر: 24453

سازمان تامین اجتماعی وظیفه ای در تامین مسکن افراد تحت پوشش ندارد

بحث تامین مسکن همواره توسط افرادی که تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند مطرح می‌شود، اما این امر جزو وظایف سازمان کار، رفاه و امور اجتماعی استان است و سازمان تامین اجتماعی وظیفه‌ای در این راستا ندارد.

مسعود علیاری در گفت‌وگو با خبرنگار «پایگاه خبری تحلیلی پیام ملّت» با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی ۱۸ نوع خدمات به افراد تحت پوشش ارائه می‌دهد گفت: این خدمات در حین حیات، در زمان حوادث ‌و بعد از حیات نیز به خانواده شخص بیمه ارائه می‌شود.

وی افزود: طبق قانون در کارگاه‌های زیر ۵۰ نفر بازرسی‌هایی انجام می‌گیرد تا در صورتی که اگر یک کارگر در شرکتی فعالیت داشته باشد و نخواهد مراجعه حضوری به سازمان داشته باشد میتواند از طریق غیرحضوری درخواست بازرسی کارگاه یا شرکت محل کار خود را بدهد.

علیاری با بیان اینکه بازرسان طبق قانون بازرسان شبه قضایی محسوب می‌شوند و می‌توانند از شرکتی که درخواست بازرسی از آن شده بازرسی لازم را به عمل آورند، گفت: درخواست داریم تا کارگران چک کنند تا در صورت عدم واریز حق بیمه خود از طریق شرکت، اقدام به ثبت درخواست بازرسی از محل کار خود داشته باشند و مطمئن باشند که ظرف مدت سه روز از این واحد‌ها بازرسی انجام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه بحث مسکن همواره توسط افرادی که تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند مطرح می‌شود، عنوان کرد: این امر جزو وظایف سازمان کار، رفاه و امور اجتماعی استان است و گاها اطلاعات کلی نیز از سازمان تامین اجتماعی جهت استعلام اخذ می‌شود.

مدیر کل سازمان تامین اجتماعی استان زنجان با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی نقشی در تولید و ارائه مسکن ندارند و صرفا گاها استعلام‌هایی از این سازمان جهت ارائه مسکن‌هایی همچون مهر، ملی می‌شود بیان کرد: شاید برخی از شرکت‌ها که وابسته به شستا هستند در بحث‌ تولید سیمان و مصالح نقش داشته باشند اما خود سازمان در تولید مسکن نقش ندارد.ب/

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست