• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۷-۲۸
  • شناسه خبر: 24488

۲۶۰ لیتر بر ثانیه از پساب شهری زنجان مورد استفاده شهرک‌های صنعتی این شهر قرار می‌گیرد

مقرر شده تا ۲۶۰ لیتر بر ثانیه از پساب شهری زنجان در شهرک‌های صنعتی شهر زنجان استفاده شود تا مشکلات کمبود آب در برخی واحد‌های صنعتی کاهش یابد.

محسن عباسی در گفت و گو با خبرنگار «پایگاه خبری تحلیلی پیام ملّت» اظهار داشت: در سال‌های اخیر کل کشور با مشکل کمبود آب مواجه بوده است و استان زنجان نیز از این قاعده مستثنی نیست. با این شرایط برخی صنایع نیز شدیدا وابسته به وجود آب بوده و کمبود آن سبب ایجاد شرایط سختی در آن‌ها می‌شود.

وی با بیان اینکه در زمینه تامین آب در شرکت‌های شهرک صنعتی آب منطقه‌ای استان همراهی و همکاری مناسبی با صنعت داشته‌اند، گفت: سه مجوز حفر چاه در شهرک صنعتی اخذ شد که متاسفانه دو چاه حفر شده با عمق ۱۷۰ تا ۱۸۰ متر به آب نرسید.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان با اشاره به اینکه چاه سوم خوشبختانه در عمق ۲۰۰ متری به آب رسید، خاطر نشان کرد: این چاه دارای دبی آب خروجی ۲۷ لیتر بر ثانیه است که در طول روز‌های پیشرو وارد شبکه آبرسانی خواهد شد که تا حدود ۸۰ درصد مشکلات کمبود آب شهرک صنعتی شهر زنجان خصوصا شهرک اشراق را حل خواهد کرد.

وی با بیان اینکه استفاده از پساب شهری در صنایع موجود در شهرک صنعتی در دستور کار قرار دارد تصریح کرد: ما از آب و فاضلاب استان مجوز استفاده ۲۶۰ لیتر بر ثانیه از پساب شهری را دریافت کرده‌ایم.

عباسی با تاکید بر اینکه با شرایط آبی موجود در سال‌های آینده باید به سمت استفاده از پساب شهری روی‌آوریم، گفت: این امر یقینا توسط شرکت‌ شهرک‌های صنعتی انجام خواهد شد، مسیر این موضوع شناسایی شده و به زودی قرارداد بسته خواهد شد و در سال‌های آینده قطعا از پساب شهری استفاده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ۴۰ لیتر بر ثانیه این پساب شهری به شهرک صنعتی شماره یک اختصاص خواهد یافت، عنوان کرد: الباقی پساب شهری به شهرک صنعتی شهید شهریای و شهرک صنعتی نوآوران اختصاص خواهد یافت.

رئیس شرکت‌های شهرک صنعتی استان زنجان گفت: صنایع بزرگی همچون راشا کاسپین در طرح استفاده از پساب شهری قرار ندارند، و این شرکت مستقلا در این زمینه فعال است.

وی عنوان کرد: تا پایان شهریور سال ۱۴۰۱ پساب شهری در شهر زنجان وارد چرخه استفاده در صنایع خواهد شد. با این وجود همین اقدام در ابهر نیز در حال انجام بوده و مطالعات آن در دست اقدام است چراکه به دلیل وجود صنایع فولاد و نیاز بالا به آب استفاده از پساب شهری در این شهر نیز جز الزامات است.ب/

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست