• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۷-۲۹
  • شناسه خبر: 24504

اگر موفق می شدیم ارزشهای شهدا را به جامعه منتقل کنیم،مشکل فرهنگی نداشتیم

اگر ما موفق می‌شدیم ارزش‌هایی که شهدا به یادگار گذاشتند را با زبان امروزه به نسل‌های جوان جامعه منتقل کنیم الان در جامعه هیچ مشکل فرهنگی نداشتیم.

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» رئیس دانشگاه آزاد استان زنجان در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت کنگره ۳۵۳۵ شهید استان اظهار کرد: واگذاری مسئولیت کمیته علمی و پژوهشی کنگره ملی ۳۵۳۵ استان زنجان به این دانشگاه توفیق بزرگی برای این دانشگاه بود. نام و یاد شهدا همیشه مایه برکت بوده و این توفیقی که شامل حال ما شده قطعا با عنایت شهدا بوده و این موضوع قطعا موجب اعتلای دانشگاه خواهد شد.

علیرضا فیروز فر گفت: بعد از محول شدن مسئولیت کمیته علمی پژوهشی کمیته به دانشگاه آزاد اسلامی زنجان فعالیت این کمیته از اواخر تابستان سال گذشته آغاز شد و جزو اولین کمیته‌های کنگره ملی شهدا بود که فعالیت خود را آغاز کرد.

رئیس دانشگاه آزاد استان زنجان افزود: با برگزاری جلسات مختلف با نمایندگان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی استان بحث‌های مختلف صورت گرفت و جمع بندی جلسات این بود که فعالیت‌های کمیته‌ در قالب یک همایش برنامه‌ریزی شود. براین اساس مقرر شد این کمیته حمایت از پایان نامه‌های دانشجویی را در دستور کار خود قرار دهد و طرح بررسی و تحلیل محتوایی کتاب‌های زندگی نامه‌ شهدا نیز در همایش هفته آینده رونمایی خواهد شد.

فیروزفر بیان داشت: در این پژوهش سعی شده نکات برجسته از اسناد و کتاب‌های مختلف زندگی نامه شهدا استخراج و در قالب یک طرح در یک مجموعه گردآوری شده و در دسترس علاقه‌مندان قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه فراخوان مقاله در پاییز سال گذشته انجام شد و برای این مقالات سه محور با ۱۷ موضوع تعیین شد افزود: : در این ۱۷ موضوع فراخوان همایش منتشر شد، ابتدا قرار بود در بهار ۱۴۰۰ همایش را برگزار کنیم و برای غنا بخشی به همایش و به خاطر مقارن شدن همایش با کنگره ملی ۳۵۳۵ شهید استان زنجان مهلت فراخوان تمدید شد. مقالات متعددی به دبیرخانه واصل شد و ۴ مقاله برتر در همایش ارائه خواهد شد. با توجه به حساسیت موضوع مقالاتی که به دبیرخانه ارسال شده در دو مرحله داوری شدند.

وی افزود: محتوای مقالات توسط کمیته ویژه مورد بررسی قرار گرفته است و تلاش شده مقالات انتخاب شده کاملا در جهت ارزش‌های دفاع مقدس باشد.

فیروزفر با تاکید براینکه در همایش پیش رو از کار نو آورانه‌ دانشگاه آزاد واحد ابهر نیز رونمایی خواهد شد ادامه داد: اپلیکیشنی با عنوان خط خون توسط مرکز رشد دانشجویی این دانشگاه طراحی شده که در این اپلیکیشن مشخصات همه شهدای کشور همچنین شهدای استان زنجان گنجانده شود. با مراجعه به این نرم افزار در نواحی مختلف تمامی مشخصات مربوط به آن شهیدی که مد نظر است ارائه می‌شود و طراحی این نرم افزار توسط تیمی متشکل از اساتید و دانشجویان دانشگاه واحد ابهر انجام شده است.

رئیس دانشگاه آزاد استان زنجان در ادامه با اشاره به انتقال فرهنگ و ارزش‌های دوران دفاع مقدس به نسل‌های امروز جامعه افزود: به نظر بنده اگر ما موفق می‌شدیم ارزش‌هایی که شهدا به یادگار گذاشتند را با زبان امروزه به نسل‌های جوان جامعه منتقل کنیم الان در جامعه هیچ مشکل فرهنگی نداشتیم.

وی با تاکید براینکه ما تا به امروز نتوانستیم از این نعمت بزرگ برای اعتلای فرهنگ کشور استفاده کنیم ادامه داد: جنگ‌های مختلفی در دنیا اتفاق افتاده و خیلی‌ها از این جنگ‌ها برای کشور خود بهره‌برداری کردند.

فیروزفر با اشاره به اینکه امروز ما فیلم‌های سینمایی آنچنانی در مورد رشادت‌های رزمندگان که در طول هشت سال دفاع مقدس انجام دادند تهیه نکرده ایم افزود: انتقال ارزش‌های دفاع مقدس و ارزش‌‌هایی که شهدا از خود به یادگار گذاشتند اگر با زبان امروز دنیا نباشد اتفاق نمی‌افتد. بنا براین باید برای انتقال این ارزش‌ها از ظرفیت‌های موجود در این حوزه‌های سینما و فضای مجازی که زبان دنیای امروز است استفاده شود.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست