• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۷-۲۹
  • شناسه خبر: 24514

یادواره ۲۲۹ شهید کارگری استان زنجان برگزار شد/۶ آبان اجلاسیه پایانی کنگره ۳۵۳۵ شهید استان

در آستانه برگزاری اجلاسیه پایانی کنگره ۳۵۳۵ شهید استان زنجان و در ادامه یادواره های گرامیداشت شهدای استان زنجان یادواره ۲۲۹ شهید کارگری استان در حسینیه اعظم زنجان برگزار شد.

به گزارش « پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» سردار کرمی فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهیدان دفاع مقدس و با اعلام اینکه ۶ آبان اجلاسیه پایانی کنگره ۳۵۳۵ شهید استان برگزار خواهد شد اظهار کرد: علت اصلی تحمیل جنگ علیه جمهوری اسلامی ایران اختلافات مرزی نبود، ما با عراق ۱۸ معاهده مرزی در طول تاریخ داشتیم. این جنگ ارتباط تنگاتنگی با انقلاب اسلامی داشت.

سردار کرمی گفت: صدام فقط فرمانده میدانی جنگ بود و طراحان اصلی جنگ و مرکز فرماندهی آن امریکایی ها و صهیونسیت ها در امریکا بودند.

وی با بیان اینکه دشمنان انقلاب با استفاده از عوامل داخلی، ۲ روز بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ترور و تخریب و انفجارات و ناامنی را در داخل را آغاز کردند و در این راستا بیش از ۱۷ هزار نفر از ما شهید گرفتند گفت: با سرکار آوردن صدام برای شروع جنگ ۸ روز بعد از پیروزی انقلاب اسلامی درگیری های مرزی آغاز شد. صدام را دبیرکل حزب بعث و رییس جمهور کردند فقط برای شروع جنگ . در تاریخ ۲۸تیر ۵۸ صدام رییس جمهور عراق شد و شروع کرد برای آماده سازی برای آغاز جنگ .

سردار کرمی با اشاره به قطع رابطه سیاسی ایران با امریکا و شکست امریکا در طبس در آن مقطع گفت: صدام از لحاظ سیاسی و اجتماعی و امنیتی همه چیز را برای وقوع جنگ آماده کرده بود . ما از لحاظ اقتصادی زیر خط قرمز بودیم و از لحاظ امنیتی همه جای کشور نا امنی و درگیری بود و بعضی استان ها از کنترل ما خارج شده بود . از لحاظ دفاعی نیروهای مسلح ما هیچگونه امادگی برای دفاع در مقابل این جنگ تمام عیار نداشتند.

وی افزود: در واقع قبل از شروع جنگ ۳۱ شهریور سال ۵۹ تا آن تاریخ ۴ هزار و ۴۷۸ تجاوز نظامی توسط رژیم بعث عراق در مرزهای هوایی و زمینی علیه جمهوری اسلامی اجرا شده که شروعش روز ۳۱ شهریور نبود و ما ۵ هزار و ۱۲۲ نفر شهید و مجروح و اسیر داشتیم یعنی بلافاصله بعد از پیروزی انقلاب این حرکتها آغاز شده بود.صدام در تاریخ ۲۶ شهریور ۵۹ یعنی ۳ روز قبل از آغاز جنگ رسما قرار داد الجزایر را که خودش امضا کرده بود پاره کرد و جنگ را شروع کرد.

فرمانده سپاه استان گفت: در همان زمان مسعود رجوی سرکرده منافقین رسما اعلام کرد خمینی ضعیف شده است و ۹۰ درصد رهبری ایشان از دست رفته و همین روزها شکست می خورد و در داخل هم منافقین دست به اقدامات و جنایاتی زدند که همه در جریانش هستند.

وی با بیان اینکه ممکن است سوال شود که مسئولین کشور در آن زمان چه کار میکردند؟ گفت: حضرت امام در ۲۸ مرداد ۵۸ رسما به ارتش و سپاه و نیروهای مسلح فرمان دادند که با آماد گی کامل منطقه را پاکسازی و مرزها را کنترل کنند. حضرت امام حتی به مردم هم در سال ۵۹ هشیار باش دادند که آماده باشید که دشمن علیه جمهوری اسلامی وارد عمل نشود و به ضد انقلاب هم پیام داد که به آغوش خانواده برگردند.

وی افزود: امام برای جلوگیری از تجاوز، به رژیم بعث صدام هشدار دادند. وزیر امور خارجه ما با صدام هم ملاقات کرد و یکی از کشورهای دیگر که مذاکره کنند بلکه از وقوع جنگ جلوگیری شود. اما صدام گفته بود این فرصت هیچوقت در تاریخ برای ما پیش نمی آید. یعنی باید وارد جنگ شود چون ایران در شرایط ضعف است.

سردار کرمی گفت: اما امام مثل یک رئیس جمهور یا رهبر یک کشور عادی نبود امام برای مدیریت جنگ و رعایت اصول اسلامی در دفاع، ۲۲ مورد راهبرد عملیاتی و اطلاعاتی و فرهنگی و امثال آن ابلاغ کرد که در تاریخ بی نظیر است .

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) زنجان گفت: معمولا هرکشوری بخواهد جنگ آغاز کند طرفدارن خودش کشور مقابل را محاصره می کند. کشورهای منطقه از ترس وقوع انقلاب اسلامی در آنها، از صدام رسما حمایت می کردند. وضعیت داخل عراق هم کاملا آماده جنگ بود. ابر قدرت ها چه شرق چه غرب در مقابل این جکومت اسلامی به توافق رسیدند که صدام علیه ما وارد عمل شود و مجامع بین المللی هم که دست امریکا و شوروی بود و تصمیم . می گرفتند همه چیز به نفع صدام بود .

سردار کرمی با بیان اینکه هدف جنگ از بین بردن انقلاب اسلامی و تجزیه کشور بود گفت: جنگ جهانی بود در جغرافیایی کوچک. همه ابرقدرت ها یک طرف بودند و ایران اسلامی یک طرف بود.

وی افزود: ما آمادگی جنگ را نداشتیم اما نقطه قوت ما این بود که محکم چنگ می زدیم به ریسمان الهی.وحدت درکشور بود و امامی بود که هیچ اراده ای نمی توانست بر او غلبه کند و امتی داشتیم که با امام پیوند خورده بود و بیعت کرده بود و فرمانبرداری می کرد .

وی تاکید کرد: رهبری، امت عاشورایی و وحدت و روحیه جهادی و عنایت خداوند متعال رمز پیروزی ما در مقابل همه کفار بود.آنها در مقابل اراده این ملت شکست خوردند.

سردار کرمی با بیان اینکه این ملت ۸ سال در مقابل دنیا ایستاد گفت: اگر نیروهای مردمی و بسیج نبودند و به خط مقدم و به صحنه نبرد وارد نمی شدند و پشتیبانی نمی کردند ما از همان اول محکوم به شکست بودیم. چون بالای ۲۰ هزار کیلوومتردشمن پیشروی کرده بود. اینجا تدبیر حضرت امام این بود که این دفاع مردمی باشد. امام بسیج عمومی را اعلام کردند و تمام معادلات دنیا و معادلات نظامی همه ابرقدرت ها بر هم ریخت.

وی با اشاره به فتح خرمشهر و عملیات بیت المقدس گفت: آنطرف صدام با پشتیبانی امریکا و شوروی و اروپا و کشورهای عربی بود و این طرف جمهوری اسلامی که روی پای خود ایستاده بود .

سردار کرمی افزود: صدام بیش از ۶۰ هزار نفر در منطقه عملیات بیت المقدس نیرو مستقر کرده بود .اما امام فرمود خرمشهر باید آزاد شود .ارتش سپاه و بسیج در اوج وحدت تحت فرماندهی امام راحل پر می زدند برای عملیات مطالبه مردم این بود که فرمان امام باید اجرا شود . یعنی رزمندگان اسلام باید خرمشهر را آزاد کنند این مطالبه مردم بود .

وی گفت: خرمشهر با خون پاک عزیزان ما آزاد شد. هیچکس تصورش را نمی کرد. ما حتی نمی توانستیم نفوذ کنیم بر موانعی که دشمن ایجاد کرده بود و آن نیرو و سلاح هایی که مستقر کرده بود. اما امام فرموده بود و باید می شد. امروزهم امام و ولی امر ما در هرصحنه ای فرمان دادند همه مسولین و همه ما موظفیم مثل خرمشهری ها عمل کنیم . باید مثل سیره خرمشهری ها و مثل خانواده های شهدا عمل کنیم .

فرمانده سپاه استان گفت: در سوم خرداد رزمندگان اسلام پس از آزادی خرمشهر درکوچه ها و خیابان ها سجده شکر به جا آوردند گفت: اماهیچوقت نمی گفتند ما خرمشهر را تصرف کردیم.

وی با بیان اینکه در تیپ نجف و ۷ ولیعصراولین گروهی که به خرمشهروارد شدند رزمندگان زنجان بودند افزود: باید افتخار کنیم که شهید احمد کاظمی که فرمانده لشکر ۸ نجف بود گفت: “خرمشهر را خدا آزاد کرد با دست رزمندگان زنجان.”

سردار کرمی با بیان اینکه زیبایی های دردفاع مقدس داشتیم که جز در صحنه عاشورا نمی توان پیدا کرد گفت: این مردم ۸ سال در مقابل ابرقدرتها ایستادند همانطوری که امام فرمودند ما در جنگ ابهت دوابر قدرت شرق و غرب را شکستیم . امروز انقلاب اسلامی در اوج عزت است و ما در موضع ضعف نیستیم . ولی اگر می بینیم در صحنه اقتصاد در قله نیستیم به این دلیل است که روحیه شهدا را در این صحنه حاکم نیست .

در پایان این مراسم از خانواده های شهیدان مسلم جعفری ، اباذر خسروی راد ،مظاهر و طیب قربانی ، محمدرضا اجاقلو، مصطفی صنعتکار، مسلم جعفری، آقامعلی نجفی و مصطفی رسولی راد به نمایندگی از همه خانواده های شهدای کاگری استان زنجان تجلیل به عمل آمد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست