• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۸-۰۴
  • شناسه خبر: 24565

۶۵۵ نفر در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی زنجان به بازار راه یافتند

مدیر اجرایی طرح ملی مشاغل خانگی در زنجان گفت: تاکنون ۶۵۵ اتصال به بازار در اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان زنجان انجام شده است.

به گزارش «پایگاه خبری – تحلیلی پیام ملّت» لیلا اجلی مدیر اجرایی طرح ملی مشاغل خانگی در زنجان گفت: بسترسازی در توسعه مشاغل خانگی را راهکاری موثر در کاهش نرخ بیکاری است و در راستای اجرای این طرح ۳۷۱۳ نفر شامل ۲۶۵۷ زن و ۱۰۵۶ مرد، مورد ارزیابی اولیه قرار گرفتند. در گام بعدی نیز ۱۵۲۵ متقاضی به تفکیک ۱۱۰۴ زن و ۴۲۱ مرد استعدادسنجی شدند.

توسعه مشاغل خانگی، راهكار رفع بیكاری - ایرنا

وی افزود: اجرای این طرح در سه فاز پیش‌بینی شده که فاز اول شناسایی و اولویت‌بندی مزیت‌، ظرفیت‌ و پتانسیل‌های اشتغال در حوزه مشاغل خانگی است. فاز دوم به توانمندسازی متقاضیان از طریق مشاوره، راهنمایی، استعدادسنجی اختصاص دارد که در این زمینه ۲۳۸۱ نفر به تفکیک ۱۹۱۵ زن و ۴۶۶ مرد مشاوره و هدایت دریافت کردند.

این مسئول با بیان اینکه پس از استعدادسنجی و مشاوره و هدایت، آموزش‌ها در دو بخش عمومی و تخصصی آغاز می‌شود، ادامه داد: محروم بودن از فراگیری آموزش‌های تخصصی و دسترسی نداشتن مناسب به بازار فروش دو چالش مهم در مسیر ایجاد مشاغل خانگی است که در این راستا ۱۱۱۱ نفر به تفکیکی ۹۴۴ زن و ۱۶۷ مرد آموزش‌های عمومی و ۱۰۲۹ نفر به تفکیک ۸۷۴ زن و ۱۵۵ مرد نیز تحت آموزش‌های تخصصی قرار گرفتند.

مدیر اجرایی طرح ملی مشاغل خانگی در زنجان اتصال به بازار و بازار پایدار را عامل مهمی در اجرای این طرح دانست و تصریح کرد: تاکنون ۶۵۵ اتصال به بازار در اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان زنجان انجام شده که شامل اتصال ۴۶۸ زن و ۱۸۷ مرد به بازار فروش محصولات تولیدی خود توسط ۳۶ مشاور، تسهیل‌گر و پیش‌رانان است.

اجلی یادآور شد: کسب و کارهای کوچک و متوسط در واقع موتور محرکه اقتصادی و اجتماعی کشور محسوب می‌شود، این بخش به طور حتم نقش بسیار اثرگذاری در ایجاد اشتغال و اقتصاد خانواده‌ها و کاهش بیکاری در جامعه دارد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست