• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۸-۰۷
  • شناسه خبر: 24595

برگزاری جشنواره ملی عکس “تصویر امید” در زنجان با هدف به تصویر کشیدن مشکلات بیماری سرطان

جشنواره عکس "تصویر امید" مهرانه زنجان با هدف به تصویر کشیدن مشکلات ناشی از بیماری سرطان برگزار می شود. فراخوان این جشنواره عکاسی ۱۰ آبان منتشر خواهد شد.

به گزارش«پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» بهرام بیات در آئین رونمایی از عکس و پوستر عکس “تصویرامید” مهرانه زنجان با بیان اینکه نخستین جشنواره ملی امید با حمایت انجمن حمایت از بیماران مبتلا به سرطان برگزار می‌شود، افزود: این جشنواره به صورت ملی برگزار خواهد شد و همیاران مهرانه در صدد برگزاری یک جشنواره عکس با مفهوم هستند .

وی با بیان اینکه عنوان جشنواره بعد از تفکر فراوان و از میان صدها اسم انتخاب شده است، گفت: برگزارکنندگان جشنواره در صدد فراهم کردن زمینه برگزاری جشنواره‌ای در سطح ملی به معنی واقعی هستند و حتی به بعد بین‌المللی هم فکر شده است.

بیات به تصویر کشیدن موانع و مشکلات ناشی از بیماری سرطان را به لحاظ تصویری از اهداف برگزاری جشنواره عکس “تصویرامید”عنوان کرد و افزود: ارائه ظرفیت‌های مهرانه از دیگر اهداف برگزاری جشنواره است.

دبیر جشنواره عکس “تصویر امید” تشویق هنرمندان برای تولید آثاری در حوزه بیماری و بیماران سرطان را از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد و گفت: پیشگیری و کنترل پیشرفت بیماری در بیماران مبتلا به سرطان، جریان سازی موضوع بیماری سرطان در بین هنرمندان و استفاده از ظرفیت هنرمندان برای کمک به بیماران از دیگر اهداف برگزاری جشنواره مورد نظر است.

وی گفت: آثاری در ژانر مستند بدون دخل و تصرف موضوع بخش ویژه جشنواره عکس امید است و بخش آزاد که با هدف استفاده از ظرفیت هنری عکاسان طراحی شده و در ژانرهای مختلف برگزار خواهد شد.

بیات از برنامه‌ریزی برای برگزاری دو نمایشگاه از عکس‌های ارسالی به جشنواره “تصویرامید” خبر داد و گفت: نمایشگاه حضوری و نمایشگاه بارگذاری شده در سایت مهرانه از نمایشگاه‌های مد نظر هستند که اگر فروشی هم انجام شد عواید آن در اختیار مهرانه قرار خواهد گرفت.

دبیر جشنواره عکس امید مهرانه جامعه عکاسی و هنرمندان به مفهوم عام بازیگران و بازیگرانی که سابقه عکاسی دارند را جامعه هدف برگزاری جشنواره عکس” تصویر امید” برشمرد و گفت: این جشنواره طبق آئین‌نامه‌های طراحی شده شامل نحوه ادیت و ویرایش، تعداد عکس‌ها و روش بارگذاری عکس‌ها برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: ترکیب هیأت داوران جشنواره عکس “تصویرامید” جزء داوران محبوب در بین عکاسان و البته با وجهه خوب و با سابقه در این حوزه «ساسان مویدی، کیارنگ علایی و کریم متقی» هستند.

بیات با بیان اینکه نمایشگاه حضوری جشنواره عکس “تصویر امید” در محل مهرانه برگزار خواهد شد، ادامه داد: بنا داریم هر روز این جشنواره به نام یکی از بیماران بهبود یافته نام‌گذاری شود.

دبیر جشنواره عکس “تصویرامید” مهرانه زمان انتشار فراخوان جشنواره را ۱۰ آبان و به روش‌های مختلف اعلام کرد و گفت: زمان پایان فراخوان ۲۴ آذر و زمان داوری ۲۷ آذر و در زنجان انتخاب شده است.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ اثر در نمایشگاه پیش‌بینی شده به نمایش گذاشته خواهد شد، افزود: نام عکاس ۱۰۰ اثر مورد نظر در روز نخست دی‌ماه اعلام خواهد شد و در نهایت اختتامیه ۱۸ دی‌ماه برگزار خواهد شد.

بیات با ابراز امیدواری برای دریافت آثار قابل قبول در جشنواره عکس “تصویرامید” مهرانه گفت: جوایز جشنواره در بخش ویژه نشان تصویر امید، دیپلم افتخار و ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان جایزه نقدی، بخش آزاد نشان تصویر امید به اضافه دیپلم افتخار و ۳ میلیون تومان، نفر دوم دیپلم افتخار بعلاوه ۲ میلیون تومان و نفر سوم دیپلم افتخار و یک میلیون ۵۰۰ هزار تومان جایزه نقدی خواهد بود به اضافه یک جایزه ویژه باخیش کالکتیو که شامل دیپلم افتخار و مبلغ ۳ میلیون تومان است که مجموع جوایز جشنواره را ۱۳ میلیون خواهد بود.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست