• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۸-۱۰
  • شناسه خبر: 24700

هزینه ی۵۶ میلیارد تومانی بیمه سلامت برای بیماران کرونایی

یکی از دغه غه های اصلی سازمان بیمه سلامت و موسسات، مسائل مالی بوده که در این ارتباط منبع اصلی درآمد سازمان نیز دریافت حق سرانه است که در این میان کارمندان دولت خوش حساب ترین به شمار می روند که ماهانه از فیش حقوقی آنها کس ...

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» دکتر یعقوب شیویاری در مراسم گرامیداشت هفته بیمه سلامت استان با اشاره به اینکه میانگین هزینه پرداختی بیمار کرونایی درسال گذشته چهار میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بود، افزود: این رقم در ۶ ماهه امسال به حدود ۶ میلیون تومان به ازای هر پرونده بیمار کرونایی رسیده است.

حال «بیمه سلامت» خوب نیست | خبرگزاری فارس

دکتر شیویاری با  بیان اینکه طی مرداد امسال به دلیل موج پنجم کرونا و اوج بیماری، حدود ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برای هر بیمار کرونایی تحت پوشش بیمه سلامت صرف شده است،افزود : بر این اساس می توان گفت، میزان میانگین پرداختی برای بیمار کرونایی این اداره از کشوری نیز بالاتر بوده است.

این مسوول با اشاره به اینکه پرونده ای از بیمه شدگان کرونایی سلامت نیز وجود دارد که مبلغ  ۷۶ میلیارد تومان به دلیل بستری در بخش آی سی یو پرداخت شده است، ادامه داد:  در زمان حاضر ۷۵ تخت آی سی یو در بیمارستان های مختلف استان طرف قرارداد با اداره بیمه سلامت بوده و خدمات لازم ارائه می دهد.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط کرونایی کشور پزشکان عمومی در مراکز ۱۶ ساعته مورد تایید دانشگاه علوم پزشکی استان سی تی اسکن انجام می دهند، اضافه کرد: تاکنون ۱۰۰ درصد کارکنان این اداره کل دُز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان با اشاره به اجرای نسخ الکترونیک ادامه داد: این کار در این استان نیز در حال انجام است بطوریکه استقرار سامانه بصورت ۱۰۰ درصدی با موسسه های طرف قرارداد انجام گرفته و به لحاظ نسخ نویسی از استانهای دیگر پایین تر هستیم که همکاری های لازم می تواند چشم انداز بهتری را ترسیم کند.

وی با بیان اینکه دفترچه های بیمه سلامت به دلایلی به ویژه شرایط کرونا خود مشکلاتی دارد، اضافه کرد: خوشبختانه با اقدامات انجام گرفته بیمه شدگان این اداره کل دیگر  دفترچه کاغذی ندارند و مراجعه کنندگان برای دریافت خدمات لازم با ارائه کد ملی و اخذ کد رهگیری از موسسات، خدمت لازم را دریافت می کنند.

شیویاری اظهار کرد: یکی از دغه غه های اصلی سازمان بیمه سلامت و موسسات، مسائل مالی بوده که در این ارتباط منبع اصلی درآمد سازمان نیز دریافت حق سرانه است که در این میان کارمندان دولت خوش حساب ترین به شمار می روند که ماهانه از فیش حقوقی آنها کسر می شود.

وی با اشاره به اینکه بیمه سلامت این استان برای ارائه خدمات مطلوب به گروه های هدف خود با ۲۵ دفاتر پیشخوان استان حتی در روستاهای دور افتاده طرف قرارداد است، خاطرنشان کرد: گروه های هدف می توانند بصورت غیرحضوری و الکترونیکی خدمات لازم را دریافت کنند./ایرنا

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست