• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۸-۱۵
  • شناسه خبر: 24796

درصد عمده‌ای از تصادفات بین جاده‌ای در ۳۰ کیلومتر ورودی به شهرها است

درصد عمده‌ای از تصادفات بین جاده‌ای در ۳۰کیلومتری ورودی شهرها است.در این راستا هدف گذاری به شعاع ۳۵ تا ۴۰کیلومتر در اولویت راه و شهرسازی استان است که به بزرگراه تبدیل خواهدشد.

به گزارش «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» اصغر اسماعیلی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استان زنجان به عنوان یکی از استان‌هایی است که در مسیر ارتباطی پایتخت به شمالغرب کشور قرار گرفته و ناگزیر از تلاش و برنامه ریزی بیشتر برای توسعه حوزه راه استان زنجان هستیم.

وی اظهار کرد: باید مسیر توسعه راه در قسمت شمالغرب کشور از کانال استان زنجان اتفاق بیفتد و برای تحقق این مهم اداره راه و شهرسازی استان مدیریت و برنامه ریزی لازم را پیش‌بینی کرده است.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی زنجان با بیان اینکه در بخش توسعه راههای استان ۶ پروژه داریم که از محل اعتبارات ملی تغذیه می‌شوند، گفت: این پروژه‌ها جزو پروژه‌های راه در بخش راه‌های اصلی و بزرگراهی استان است.

اسماعیلی با بیان اینکه در چارت وزارت راه و شهرسازی، ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها مسئولیت ایجاد و ساخت راه‌های اصلی، بزرگراهی و آزاد راهی را دارند، تاکید کرد: مسئولیت ساخت راههای فرعی و روستاها با اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است.

وی به پروژه‌های مهم در حوزه راه سازی در استان اشاره کرد و ابراز داشت: پروژه زنجان -بیجار، زنجان به سلطانیه – تاکستان، پروژه سه راهی سلطانیه- قیدار و کبودرآهنگ، پروژه سه راهی بناب -منجیل، درام – کلور و شفت- ملاصدار جزو پروژه‌های مهم استان هستند و در حال اجرا می‌باشند.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی زنجان این تعداد پروژه را در بخش‌های راه‌های اصلی و بزرگراهی اعلام کرد و افزود: پروژه محور زنجان – بیجار به طول ۷۸ کیلومتر در حوزه استحفاظی استان زنجان است و با توجه به محدودیت‌های اعتباری، این پروژه به قطعات کوچک‌تر تقسیم شده است.

اسماعیلی پروژه زنجان – بیجار را در چهار قطعه راهی اعلام کرد و گفت: امکان احداث و واگذاری به پیمانکار در قطعات کوچک‌تر انجام شده و طی ۱۰ الی ۱۲ روز آینده آسفالت۳۶ کیلومتر محور زنجان – بیجار، از زنجان تا زرین آباد تمام خواهد شد و به بهره برداری می‌رسد که تردد از عمده این مسیر در حال حاضر انجام می‌پذیرد.

وی افزود: پروژه زنجان به بیجار به طول ۳۶ کیلومتر به صورت بزرگراهی از زنجان تا زرین آباد به زیر ترافیک می‌رود و مردم با ایمنی بهتری از این محور استفاده خواهند کرد.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی زنجان با بیان اینکه در پروژه محور زنجان به سمت تاکستان هدف ما این بود که از زنجان تا سه راهی سلطانیه به بزرگراه تبدیل شود، ادامه داد: در این محور کارهای ساخت انجام شده و الان فقط از این ۳۵ کیلومتر اجرای لایه آسفالت حدود ۱۰ کیلومتر باقی مانده است که امیدواریم به لحاظ جوی فرصت آسفالت ریزی فراهم شود.

اسماعیلی افزود: محور زنجان به تاکستان به عنوان بزرگراه اوایل اردیبهشت ماه سال آینده به سه راهی سلطانیه وصل می‌شود.

وی به پروژه محور سه راهی سلطانیه- قیدار و کبودرآهنگ اشاره کرد و ابراز داشت: این پروژه ۱۰۳ کیلومتر در حوزه استحفاظی زنجان است و محور در ۵ قطعه در دست پیمانکار است و در سال ۹۹ نیز قطعه ۳ این پروژه که کمربندی قیدار بود و از دغدغه‌های شهری مردم بود با مشخصات طول ۱۸ کیلومتر و با ۵ پل غیر همسطح که دسترسی‌های بین کمربندی و مراکز روستایی و ارتباطی با محور اصلی قیدار به سمت همدان را پوشش می دهد، افتتاح و اماده تردد شد.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی زنجان با بیان اینکه قطعه ۲ این پروژه حدود ۳۰ کیلومتر است، افزود: قطعه ۴ حدود ۲۲ کیلومتر و قطعه ۵ هم ۳۲ کیلومتر بوده و ساخت و ساز در این قطعه‌ها ادامه دارد.

اسماعیلی ابراز کرد: در قطعه ۲ نیز ۱۲ الی ۱۳ کیلومتر آماده آسفالت می‌باشد که در صورت مساعد بودن شرایط جوی اقدام و به مرحله بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: از ۱۵ کیلومتر قطعه ۴ نیز، آسفالت ۱۰ کیلومتر آن انجام شده و ۵ کیلومتر در مراحل روسازی است و برای خرداد سال آینده جزو پروژه‌های قابل بهره برداری است و با این وضعیت در محور سه راهی سلطانیه- قیدار و کبودرآهنگ برای سال آینده ۳۵ کیلومتر راه آسفالت تحویل مردم استان خواهیم کرد.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی زنجان به طول بزرگراه‌ها در استان زنجان اشاره کرد و ابراز کرد: این استان ۱۳۸ کیلومتر بزرگراه دارد و محور زنجان به بیجار، محور زنجان به تاکستان و محور زنجان به سمت قیدار و کبودرآهنگ به عنوان یک نمونه مهم در بخش بزرگراهی است.

اسماعیلی با بیان اینکه این استان ۲۰۰ کیلومتر آزاد راه دارد، ادامه داد: از این میزان ۱۰۵ کیلومتر آزاد راه زنجان به سمت تهران بوده و ۹۵ کیلومتر هم به سمت تبریز است.

اسماعیلی با بیان اینکه همچنین محور تهران تا سه راهی سلطانیه تبدیل به بزرگراه می‌شود و متراژ بزرگراه طی سال آینده افزایش خواهد یافت، افزود: درصد عمده‌ای از تصادفات بین جاده‌ای در ۳۰ کیلومتر ورودی شهرها است و در این راستا براساس بررسی‌های انجام گرفته هدف گذاری به شعاع ۳۵ تا ۴۰ کیلومتر در اولویت راه و شهرسازی استان است و به بزرگراه تبدیل خواهیم کرد تا از تصادفات جاده‌ای که در ورودی شهر رخ می‌دهد جلوگیری کنیم.

وی گفت: سالجاری دو محور اصلی محور زنجان به تاکستان و زنجان به بیجار آماده تحویل خواهد شد تا ترافیک ایمن داشته باشیم.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی زنجان یاد آورشد: به نسبت استان و مساحتی که راههای استان زنجان دارند در بخش آزاد راهی از متوسط کشوری بالاتر هستیم و در بخش بزرگراهی هم در نرم کشوری قرار داریم.

اسماعیلی با بیان اینکه کل حوزه استحفاظی استان زنجان آزاد راه دارد، افزود: از ابتدای ورودی استان قزوین به سمت استان زنجان و ادامه آن تا استان آذربایجان شرقی آزاد راه داریم و از نرم کشوری بالاتر است.

وی از وجود ۳۲۶ کیلومتر راه اصلی، ۹۷۰ کیلومتر راه فرعی و ۴ هزار و ۳۰ کیلومتر راه روستایی در استان زنجان خبر داد و گفت: هر میزان که پروژه‌های راهسازی در استان ارتقاء می‌یابد به کیلومتر متراژ عدد قبلی بزرگراه اضافه می‌شود و با بهره برداری متراژی از راه‌ها در سال طول بزرگراه‌ها و راه اصلی هم در حال تغییر است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست