• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۸-۲۳
  • شناسه خبر: 24922

۱۰۰ میلیون تومان هزینه پیوند کلیه/شرکت های آب و برق و گازهمراهی کنند

افزایش هزینه پیوند بیماران کلیوی باعث شده که تعداد پیوند کلیه از ۴۰ پیوند در سال به ۱۲ برسد. محاسبه هزینه آب و برق و گاز این مجموعه به صورت خدماتی است نه درمانی در حالی که همه هزینه ها صرف دیالیزمی شود.

به گزارش «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت»مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان در نشست خبری در آستانه هفته حمایت از بیماران کلیوی اظهار کرد:این انجمن چهار دهه است در حال خدمت به بیماران کلیوی در سرار کشور است.

محمدرضا طهماسبی گفت: افزایش هزینه پیوند بیماران کلیوی در دوران کرونا باعث شده که تعداد پیوند کلیه از ۴۰ نفر در سال به ۱۲ نفر رسیده است.

طهماسبی افزود: تعداد پرونده های بیماران کلیوی در زنجان ازابتدای سال ۶۳ نزدیک به ۲۰۰۰ نفر است که ۱۶۰۰ نفر با پیوند کلیه از چرخه دیالیز خارج شده اند و حدود ۴۰۰ نفر بیمار دیالیزی در مرکز زنجان و مراکز شهرستانی هستند.۵۰ درصد این ۴۰۰ نفر واجد شرایط پیوند کلیه هستند که با وجود هزینه های بالای عمل پیوند کلیه باید منتظر کمک های بیش تر خیرین باشند.

وی با بیان اینکه در دوران شیوع بیماری کرونا تعداد فوتی های بیماران کلیوی بالا بود گفت: تقریباً برابر با تعداد پذیرش شده فوتی داشته ایم به دلیل اینکه مقاومت و ایمنی بدن بیماران کلیوی به دلیل داروهایی که استفاده می کنند پایین است و در صورت ابتلا به کرونا شرایط برایشان سخت تر می شود.

این مسئول با بیان اینکه تامین هزینه درمان و دیالیز و آزمایش های بیماران کلیوی از عهده آنها خارج است گفت: این مجموعه فقط با کمک های خیرین اداره می وشد و هیچ منبع درامدی دیگری ندارد. در حال حاضر یک بیمارکلیوی باید نزدیک ۱۰۰ میلیون تومان برای عمل پیوند کلیه هزینه کند که هزینه بسیار بالایی است.

وی با بیان اینکه پیوند عضو از اعضای خانواده بیمار بهترین روش و کم هزینه ترین روش اهدای کلیه است گفت: راه دیگر استفاده از اعضای بیماران مرگ مغزی است که سال به سال با افزایش فرهنگ اهدای عضو بیشتر می شود .

مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان در رابطه با مشکلات موجود در انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی زنجان، گفت: گرانی داروهای مورد نیاز بیماران کلیوی، نایاب بودن داروهای خارجی، از جمله مشکلات اساسی بیماران دیالیزی است .

طهماسبی با بیان اینکه انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی زنجان هیچ درآمدی جز کمک های خیرین ندارد، اظهار کرد: این انجمن خیریه برای راه‌اندازی بخش دندانپزشکی نیاز به فراهم کردن تجهیزات مورد نیاز و راه‌اندازی بخش رادیولوژی، سنگ‌شکن نیازمند مشارکت و یاری خیرین سلامت کشور دارد.

وی با بیان اینکه ماهانه ۲۵ میلیون تومان هزینه آب و برق دیالیز بیماران کلیوی است گفت: متاسفانه محاسبه هزینه آب و برق و گاز این مجموعه به صورت خدماتی است نه درمانی در حالی که همه هزینه ها صرف دیالیز و درمان بیماران کلیوی می شود.

وی همچنین از مسیر طولانی و زمانبر صدور مجوز از سوی دانشگاه علوم پزشکی انتقاد کرد و گفت:همه استاندارد های لازم برای تاسیس درمانگاه و بخش های مورد نیاز از سوی ما تامین می شود ولی دانشگاه علوم پزشکی در صدور مجوز ها زمان بسیار طولانی را از ما می گیرد، به طوریکه هنوز مجوز درمانگاه برای ما صادر نشده است .

طهماسبی با بیان اینکه ۴۸ درصد بیماران و مراجعین به انجمن حمایت از بیماران کلیوی زن و ۵۲ درصد مرد گفت: متاسفانه مشکلات کلیه ازناحیه دیابت و فشار خون و سنگ کلیه است که پیشگیری خیلی در جلوگیری از رسیدن به شرایط حاد کلیوی موثر است .

طهاسبی با بیان اینکه مصرف مایعات بسیار در عدم ابتلا به بیماری کلیوی موثر است گفت: درحالی که به بهانه های مختلف، مردم از نوشیدن آب صرف نظر می کنند و همین باعث غلظت ادرار و مشکلات کلیوی می شود.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست