• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۸-۲۸
  • شناسه خبر: 25066

اجرای مصوبات سفر،چگونگی خدمت به مردم را مشخص خواهد کرد/مشکل انتقال پسماند روی باید ریشه ای حل شود

اجرای مصوبات سفر چگونگی ارئه خدمت به مردم را مشخص خواهد کرد.روی مدیریت ها در استان ها حساب باز کرده ایم.مردم از انتقال پسماند روی ناراحت هستند، این موضوع باید به صورت ریشه‌ای حل شود.

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» جلسه شورای اداری استان زنجان شامگاه روز پنج‌شنبه با حضور رئیس‌جمهور، شماری از وزرا و اعضای کابینه و مسئولان استانی و کشوری در دانشگاه زنجان برگزار شد. در این جلسه ، آخرین مسائل و مشکلات شهرستان‌های استان زنجان در گزارش نمایندگان رئیس‌جمهور بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

رئیس‌جمهور در این جلسه گفت: ما نیازمند خدمتگزاری به مردم بزرگوار زنجان هستیم که بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ شهید، هزار جانباز و آزاده دارند و همراه همراه نظام بوده اند.

سید ابراهیم رئیسی با بیان اینکه جلسات شورای اداری نسبت به گذشته که با تشریفات خاصی برگزار می شد تغییر کرده است گفت: ما این تشریفات را به هم زدیم، اول مسئولان استان را می بینند، در تهران جلسات متعدد با کارشناسان، معاونان وزراتخانه ها و با حضور معاون اول تشکیل می شود و در استان نیز پس از استاندار و نماینده ولی فقیه با نمایندگان مجلس مشکلات و نیازهای استان را می گویند و بعد وزرا از بازدید های خود گزارش می دهند.

حجت الاسلام رئیسی اجرای مصوبات سفر به استان ها را مهم تریم بخش سفر هیأت دولت به استان ها عنوان کرد و گفت: اجرای مصوبات سفر چگونگی ارئه خدمت به مردم را مشخص خواهد کرد.

رئیس جمهور گفت: قصد ندارد از وضعیت کشور هنگام تحویل دولت صحبت کند. مردم از مشکلات بودجه ای و مسائل این دولت به خوبی مطلعند، از اول هم گفته ایم که نمی خواهیم تا چند سال بگوییم که دولت قبل این کار را انجام داده و آن کار را، تا کی باید اینگونه گفت، مردم به سقوط ارزش پول ملی و وضعیت بازار نگاه می کنند، متوجه می شوند که ما در چه وضعیتی دولت را تحویل گرفته ایم.

وی افزود:در سراسر کشور یک هجوم سایبری شروع شد، اما آنچه که دشمن می خواست رخ نداد، اعتماد مردم بزرگترین سرمایه دولت است. بخشی از این اعتماد بازسازی شده است ولی بازسازی نهایی نیازمند کار و تلاش مخلصانه است . اگر اعتماد مردم نبود در قضیه بنزین مشکلات بسیاری ایجاد می شد.اگر می خواهیم بازسازی نهایی اعتماد مردمی انجام شود، باید برای مردم مخلصانه و صادقانه کار کنیم . مردم خوب می فهمند و می بینند که چه اتفاقی رخ می دهد.

رئیسی با اشاره به موضوعات مطرح شده از جمله بحران آب در زنجان گفت: مسئله آب و کمبود آن نیازمند ورود دانشگاهیان به مساله تامین آب است. در بخش صنعت هسته ای و نظامی با محدودیت های مختلف مواجه بودیم و به چنین دستاوردهایی رسیده ایم، اما این موضوع در دیگر صنایع که با این چالش ها روبرو نبودند رخ نداده است؟

رئیسی با بیان اینکه منتظر دستور مرکز شدن در استان ها را قبول نمی کنیم گفت: نظام اداری بر هماهنگی تاکید دارد با توجه به اطلاعاتی که از وضعیت منطقه خود دارید،بسیاری از خلاقیت ها و ابتکارات در دست شماست و می تواند به دست شما نوآوری هایی اتفاق بیافتد. ما روی مدیریت ها در استان ها حساب باز کرده ایم و معتقدیم که نگاه فرهیختگان محلی در مدیریت استان بسیار ارزشمند و موثر است.

رئیسی با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا از ظرفیت های موجود در زنجان استفاده کنیم افزود: ۸۰ معدن آنگونه که باید فعال نیست باید تلاش شود که این معادن فعال شود، بخشی از صنایع فعال است، ۴۰ درصد صنایع کشور معطل است، امروز نیز تعدادی از صنایع معطل را دیدیم، صنایعی که با یک اقدام، می تواند زمینه اشتغال هزار نفر را فراهم کند.

رئیسی گفت: در خصوص وضعیت جاده های مواصلاتی و ارتباطات ریلی، اصلاح جاده روستایی قره پشتلو از مصوبات سفر باشد، هم مردم به من گفتند و از تلفات بالای آن خبر دادند که بدون شک باید اصلاح آن در مصوبات سفر مد نظر قرار گیرد.

وی  به مشاهدات و شنیده‌های خود در مورد ظرفیت‌ها و مشکلات استان زنجان اشاره کرد و افزود: بخشی از معادن و صنایع این استان غیر فعال هستند که باید برای حل آن چاره اندیشی شود.

رئیسی با بیان اینکه لایحه بودجه ۱۴۰۱ هم برنامه و هم بودجه خواهد بود، افزود: در صدد هستیم با ایجاد صندوق توسعه استان با استفاده از ظرفیت‌های بومی ایجاد شود تا بتوان امور توسعه استان را با استفاده از درآمدهای آن پیگیری و اجرا کرد.

وی ادامه داد: امروز مسئله مهمی در مورد فساد گفته شد که باید مد نظر قرار بگیرد و آن حساسیت نسبت به بوی فساد است که هرجا احساس شد باید جلوی آن گرفته شود.

وی همچنین با بیان اینکه وجود آسیب های اجتماعی در شان استان زنجان نیست، افزود: استانی که بزرگان آن در زمینه فرهنگ، ادب و علم سرآمد هستند نباید درگیر آسیب های اجتماعی باشند.

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه همه مدیران باید نسبت به پروژه‌های نیمه تمام حساس باشند، گفت: هرچند همه این پروژه‌های نیمه تمام باید تکمیل شوند، اما اولویت بندی این پروژه‌ها برای تکمیل شدن باید در دستور کار قرار گیرد.

رئیسی به مطالب مطرح شده در مورد سهم مناطق از فعالیت منابع و معادن اشاره و تاکید کرد: سهم مناطق و استان‌ها باید از فعالیت معادن طبق قانون داده شود و بای دید چرا این قانون اجرا نشده است.

رئیس‌جمهور آمار و ارقام ارائه شده در مورد آسیب‌های اجتماعی موجود در استان را دور از شأن مردم نجیب این استان و رنج آور عنوان و تصریح کرد باید برای کاهش این مشکلات برنامه‌ریزی و اقدام شود.

وی پیگیری موضوع شرکت سرب و پسماند را ضروری دانست و گفت: هرچند مهار پسماند روی دپو شده در استان زنجان اقدام مطلوبی است ولی اعتراض موجود به این مسئله هم باید بررسی شود. رئیسی تاکید کرد: مردم از دپوی پسماند روز ناراحت هستند بنابراین این موضوع باید پیگیری و به صورت ریشه‌ای حل شود چراکه هرچند توسعه یافتگی لازم و ضروری است اما باید محیط زیست نیز در مورد توجه قرار گیرد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست