• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۹-۰۱
  • شناسه خبر: 25167

امروز کتابخانه ها کارشان فقط تحویل کتاب نیست/خدمات کتابخانه ای در کشور مبتنی بر استانداردهای جهانی است

نهاد کتابخانه های کشور امروز تبدیل به باشگاه فرهنگی و آموزشی شده و صرفا کارش تحویل کتاب نیست.خدمات کتابخانه ای در کشور به ویژه در کتابخانه های مرکزی مطابق و مبتنی بر استانداردهای جهانی است.

به گزارش «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» آیین تجلیل از کتابداران،کتابخوانان و مروجّان کتاب استان زنجان در سالن همایشهای کتابخانه سهروردی برگزار شد.

مهدی توکلیان،مدیر کل روابط عمومی نهاد کتابخانه های عمومی کشور در ارتباط ویدئویی با این مراسم با بیان اینکه ۷۶۲ باب کتابخانه به تعداد کتابخانه های کشور اضافه شده است گفت: با ساخت این کتابخانه ها ۲۱۴ هزار مترمربع به سرانه کتابخانه ای کشور افزوده شده که همه این آنها قابل احصا و ارزیابی است.

وی گفت: نهاد کتابخانه های کشور امروز تبدیل به باشگاه فرهنگی و آموزشی شده و صرفا کارش تحویل کتاب نیست و این نتیجه تلاش ۷یکساله همکاران ما در کشور است.

توکلیان با بیان اینکه نهاد کتابخانه ها در ایام تعطیلی کرونا ثابت کردند که نمیگذارند خدمات این نهاد متوقف شود گفت: اکنون خدمات کتابخانه ای در کشور به ویژه در کتابخانه های مرکزی مطابق و مبتنی بر استانداردهای جهانی است. 

مدیر کل روابط عمومی نهاد کتابخانه های عمومی کشور افزود: در آخرین روز هفته کتاب، امیدواریم استان زنجان همانطور که در آیین عزاداری حسینی زبانزد است در امر کتاب و کتابخوانی هم پیشتاز باشد.

مسیح اله سلطانی معاون فرهنگی و اجتماعی استانداری زنجان نیز در این مراسم با بیان اینکه آمار و پژوهش ها بیانگر این است که کسانی که مجهز به اطلاعات و دانش روز هستندکمتر درچار آسیب های اجتماعی می شوند.

وی گفت: استان زنجان هم سالهاست جزءاستانهایی است که کمتر دچار این آسیب ها است و یکی از دلایل آن مطالعه بالا و اعتقادات مردم است به طوریکه از تعداد ۱۷ آسیبی که احصا شده ،استان زنجان فقط در ۵ مورد از میانگین کشوری بالا است و در ۱۲ مورد از متوسط کشوری پایین تر است.

در این مراسم کتابخانه ها و کتابداران و کتابخوانان برتر استان زنجان تجلیل شدند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست