• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۹-۰۶
  • شناسه خبر: 25245

سموم مورد استفاده در کشاورزی پس از کنترل کیفیت و مواد موثره اجازه توزیع در عاملیت‌ها را دارند

سموم مورد استفاده در کشاورزی مورد آزمایش قرار گرفته و از نظر کیفیت و موارد موثری که برای کنترل هر آفت توصیه شده مورد بررسی قرار می‌گیرد و در نهایت اجازه توزیع در عاملیت‌های توزیع سموم صادر می‌شود.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار «پایگاه خبری تحلیلی پیام ملّت» اظهار داشت: سموم دفع آفات گیاهی از مراحل اولیه تولید در کارخانه‌های کشور و سموم وارداتی خارج کشور مورد رصد قرار می‌گیرد.

وی افزود: این سموم در آزمایشگاه‌هایی که مورد تایید سازمان حفظ نباتات است مورد آزمایش قرار گرفته و از نظر کیفیت و موارد موثری که برای کنترل هر آفت توصیه شده مورد بررسی قرار می‌گیرد و در نهایت اجازه توزیع در عاملیت‌های توزیع سموم صادر می‌شود.

بختگی گفت: اگر ارزیابی‌ها نشان دهد سم خاصیت و کیفیت لازم برای کنترل آفت ندارد مانع از خروج و توزیع آن در کشور می‌شود و اجازه فروش به عاملیت‌های فروش در کشور داده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه سمی که در مبدا تولید می‌شود تا در نهایت به مقصد مصرف برسد باید پروسه‌ای را سپری کند، بیان کرد: اگر خارج از پروسه سم تولید و توزیع شود یقینا دارای مشکلاتی است که باید با متخلفان برخورد انجام گیرد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه در طول روز‌های اخیر شبکه تولید و توزیع سم تقلبی در استان شناسایی شده عنوان کرد: طبق اعلام نیروی انتظامی قریب به ۱۰۰ تن سم تقلبی در کشور توزیع شده است. ب/

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست