• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۹-۰۷
  • شناسه خبر: 25281

فقط یک درمانگاه تخصصی زیبایی، پوست و مو در استان وجود دارد

جراحی های زیبایی باید در قالب یک مطب یا درمانگاه انجام شود وخارج از متخصصین این حوزه کسی اجازه ورود به جراحی های زیبایی را ندارد.یک درمانگاه تخصصی پوست،مو وزیبایی در استان زنجان وجود دارد .

به گزارش «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» محمد محرمی، رئیس سازمان نظام پزشکی و رئیس شورای هماهنگی استان زنجان در نخستین نشست خبری با اصحاب رسانه، ضمن تشریح اهداف این سازمان اظهار کرد:مهم ترین رویکرد این سازمان در درجه اول صیانت از حقوق بیماران و سپس حقوق پزشکان است.

محرمی بابیان اینکه ۸۰ درصد خدمات سرپایی و خدمات دارویی کشور در بخش غیر دولتی رقم می خورد گفت: تعیین تعرفه های پزشکی چندوقتی هست که از اختیار نظام پزشکی خارج شده و سازمان نظام پزشکی هیچگونه نقشی در تعیین تعرفه ها ندارد . هرچقدر تعرفه ها بهینه تر باشد خدماتی که به مردم ارائه می شود با کیفیت تر خواهد بود.

وی افزود: اعتراض ما به شورای بیمه سلامت است که تعرفه گذاری می کند . شورایی که چهار عضوش گیرنده خدمت هستند و فقط یک عضوش دهنده خدمت است. ضمن اینکه مگر تا کنون تعرفه ای که سازمان پیشنهاد داده است و مصوب نشده است، اخلالی در انجام خدمات پزشکی به وجود آمده و یا پزشکان در ارائه خدمات کوتاهی کرده اند؟

محمد محرمی در خصوص جرائم پزشکی نیز گفت: ما منکر اتفاقات و تخلفات و استثنائات در جامعه پزشکی نیستیم ولی مستندات آن بایدبه تایید کارشناس مربوط برسد چون قاضی براساس همان مستندات حکم می کند و درصورت تایید قصور و ویا جرائم پزشکی ما از حقوق بیمار کوتاه نمی آییم.

رئیس سازمان نظام پزشکی زنجان در خصوص دفع پسماندهای عفونی بیمارستانها نیز با بیان اینکه سازمان نظام پزشکی متولی این امر است گفت:برهمین اساس کمیته ای تشکیل شده است که مدیریت دفع پسماند های عفونی را کنترل کند و با یکی از شرکت های ذیصلاح در حال انعقاد قرارداد هستیم. اما در حال حاضر هم پسماندهای بیمارستانی و آزمایشگاهی ما به صورت کاملا بی خطر سازی شده دفع می شود و با قرار داد جدیدی منعقد می شود به صورت منسجم و مطمئن تر این امر انجام خواهد شد.

محرمی در خصوص مناسب سازی ساختمان های پزشکان نیز گفت:مشکلات این ساختمان ها در سطح کلان است که ارتباطی هم به سازمان نظام پزشکی ندارد بلکه مشکل مربوط به فضاسازی شهری است.

وی افزود: با هماهنگی های صورت گرفته قرار بر این است که یک شهر سلامت و یا دهکده سلامت در شهر ایجاد شود تا مراکز درمانی در یک جا تجمیع شوند و در حال حاضر در مراکزی که تازه احداث شده اند در این خصوص به هیچ وجه کوتاه نمی آییم.

محمد محرمی با اشاره به تخلف عدم وجود کارتخوان در برخی مطب ها گفت: تعداد مطب هایی که کارتخوان ندارند به تعداد انگشتان دست است که معمولا پزشکانی هستند که تک رشته ای یا تک تخصصی هستند ولی معاونت درمان به این موضوع ورود کرده و رصد می کند.

محرمی با بیان اینکه تمامی تخصص ها براساس ضوابط و استانداردهایی که در کشور وجود دارد ایجاد شده و در حال حاضر کمبود متخصص از این جهت که مردم به تهران مراجعه کنند نداریم ولی ممکن است در روز و یا ساعاتی خاص پزشک متخصص در دسترس همه نباشد که در آن صورت محل خدمت او مشخص است و مردم باید به آن محل مراجعه کنند.

وی در مورد افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی نیز افزود: هدف ما پرورش نیروی متخصص و کاربردی است و در این امر کیفیت آموزش و ارائه خدمات در اولویت قرار دارد .در پذیرش دانشجو سازمان مداخله ای ندارد اما در بحث تربیت و آموزش تصمیم گیری میکند.

وی گفت: در حال حاضر هم رشته های پزشکی مثل رشته های علوم انسانی و سایر رشته های دانشگاهی نیست و نیاز به امکانات و تجهیزات دارد و با امکانات و شرایط موجود،پذیرش بیش از ظرفیت دانشجو کیفیت آموزش را تحت الشعاع قرار می دهد که نه تنها باری از دوش جامعه برنمی دارد بلکه مشکلاتی را هم اضافه خواهد کرد. ضمن اینکه تا سال ۱۴۰۸ ما به سطح مطلوب تعداد پزشک خواهیم رسید.

محرمی با بیان این نکته که نسخه های الکترونیکی دارای مشکلات سیستمی است،اظهار کرد : در حالی که ۴۲ ایراد به سیستم الکترونیکی شدن نسخه ها وارد است تا کنون فقط ۶۰ درصد آن را رفع کرده اند و همکاران بیمه ای پاسخگوی همه مشکلات در این خصوص نیستند .با توجه به این مشکلات،نمیتوان از این خدمات در امر پزشکی به صورت تمام و کمال استفاده کرد .

وی گفت: فعلا از نظر قانون پزشکان الزامی برای عقد قرارداد با بیمه های پایه ندارند و مشکلاتی از قبیل پرداخت های دیرهنگام مانع از عقد قرار داد برخی پزشکان با بیمه ها می شود.

محرمی با اشاره به فعالیت های سالن ها و مراکز خدمات زیبایی که بدون مجوز فعالیت های زیبایی و پوست و مداخلات درمانی انجام می دهند اضافه کرد:در سال ۱۴۰۰،با دوازده مرکز آرایشگاه و مطب که فعالیت های پوست و زیبایی و مداخلات درمانی انجام می دادند اما حضور پزشک در آن ثابت نبود، برخورد تعزیراتی صورت گرفت و مراحل قانونی طی شد.در حالی که این اقدامات باید در قالب یک مطب یا درمانگاه انجام شود و خارج از متخصصین این حوزه کسی اجازه ورورد به جراحی های زیبایی را ندارد و ورود همکاران غیر درمانی در این مراکز یکی از دغدغه های ما در این حوزه است که در حال پیگری هستیم . گفتنی است درمانگاه تخصصی پوست ،مو وزیبایی در استان زنجان یک مورد وجود دارد .

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست