• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۹-۱۰
  • شناسه خبر: 25373

مخاطره اول استان زنجان آب است/۴۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار دستاورد سفر رئیسی به زنجان

مخاطره اول استان زنجان آب است، اگر الان تدبیری اندیشیده نشود قطعا با مشکل مواجه خواهیم بود.برای ۹۰ توافقی که در سفر رئیسی صورت گرفت، ۴ هزارو ۸۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

به گزارش «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملت» استاندار زنجان در ارتباط ویدئویی برخط، در خصوص نتایج سفر رئیس جمهور به زنجان اظهار داشت:با توجه به اینکه سفر رئیس جمهور در آغاز قبول مسئولیت و برگزاری کنگره شهدا رخ داد از این جهت تحت فشار بودیم .

محسن افشارچی با اشاره به ساختار سفر رئیس جمهور به استان ها گفت: ساختار سفر اینگونه است که مجموعه ای از پروژه ها با حضور وزرا و معاونان اجرایی اولویت بندی و بودجه بندی می شودو تعیین می شود که هر ارگان و دستگاهی کدام پروژه را تقبل می کند و در چه زمانی باید آن را تحیول دهد و یک جلسه چانه زنی سنگین است که در تهران برگزار می شود.

وی گفت: تاکید ما روی پروژه های نیمه تمام بود که در استان وجود داشت . مثل پروژه هایی که ۳۰ یا ۴۰ درصد پیشرفت داشته اند و تمرکز و انرژی را روی مسالی گذاشتیم که بخشی از مخاطرات استان بود.

محسن افشارچی با بیان اینکه برای ۹۰ توافقی که برای این سفر صورت گرفت، ۴ هزارو ۸۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است گفت:این اعتبار در طول سال جاری، ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ اختصاص خواهد یافت که با توجه به وضعیت بودجه‌ای کشور شرایط در سایر استان‌ها نیز به همین گونه است. با این وجود ۵ هزارو ۵۰۰ میلیارد تومان نیز برای پروژه‌ه های سرمایه‌گذاری در استان در نظر گرفته شد تا ابزاری برای اشتغالزایی در سال‌های آینده باشد.

افشارچی با اشاره به اینکه مخاطره اول استان زنجان آب است، بیان کرد: اگر الان تدابیری برای سال‌های آینده اندیشیده نشود قطعا با مشکل مواجه خواهیم بود. با این حال برای تکمیل سد بلوبین و مراش با استفاده از ماده ۵۶ قانون که دولت موظف به پستیبانی می‌شود و بانک پای کار می‌آید؛ جهت تکمیل سد مراش ۲۷۷ میلیارد تومان و سد بلوبین ۱۸۳ میلیارد تومان در نظر گرفته شد که در مدت ۲٫۵ سال آینده اگر تخصیص کامل شود این دو سد را به آبگیری خواهیم رساند.

وی ادامه داد: همینطور برای آبرسانی سد ایالو به دندی و روستا‌ها ۱۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شد و تلاش این است تا قبل از آغاز فصل خشک آینده به اتمام برسد. این در حالی است که برای تکمیل سد‌های معیشتی نیز مبلغ قابل توجه ۱۵۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شد که جهاد کشاورزی متولی آن است که در بهار سال آینده بخشی از پروژه‌ها به اتمام خواهد رسید.

استاندار زنجان با بیان اینکه ۸۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل خط دوم راه‌آهن قزوین- زنجان در نظر گرفته شد، گفت: تلاش این است تا مشکل اجتماعی تاکستان را حل کنیم و این امر نیز همراهی حاکمیتی را می‌طلبد. با این حال در خصوص موضوع مذکور طول روز‌های گذشته جلسه‌ای با رئیس راه‌آهن برگزار شد اما به نتیجه رساندن این مسئله زحمت زیادی را می‌طلبد.

وی با بیان اینکه برای تکمیل قطعات ۴،۳،۲ باند دو کبوتر آهنگ ۳۵۰ میلیارد تومان توافق شد، افزود: همچنین برای راه اصلی منجیل به سه راهی طارم ۱۲۵ میلیارد تومان در توافق شده است. همین‌طور ۵۰ میلیارد تومان نیز برای رفع نقاط حادثه خیز جاده‌های مواصلاتی استان در نظر گرفته شده است.

افشارچی با تاکید بر اینکه باید بخش خدمات نیز ارتقا یابد گفت: به همین منظور ۱۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل زیر‌ساخت‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری توافق شد تا در طول سال‌ جاری، ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ احتصاص یابد. این بخش مثل اقاتصاد دیجیتال و حمل و نقل برای من بسیار اهمیت دارد.

استاندار زنجان با اشاره به لزوم رفع نقاط حادثه خیز در جاده های استان نیز گفت: برای این منظور نیز ۵۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

گازرسانی به ۳۸ روستا با اعتبار ۱۰۴ میلیارد تومان و اختصاص ۵۰ میلیارد تومان برای عمران شهریاز دیگر مصوبات و اعتبارات اختصاص یافته در سفر رئیسی به زنجان بود که محسن افاشرچی به ان اشاره کرد.

وی گفت: در حوزه بهداشت و درمان نیز ۱۰ میلیارد تومان برای کلینیک ابهر و خرمدره و ۳۰ میلیارد تومان برای طرح های وزرات بهداشت و ۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل مرکز حاج رجبعلی مقدم و ۵۰ میلیارد تومان برای بیمارستان ۱۴۷ تخت خوابی ولیعصر زنجان (عج) در نظر گرفته شده است .

استاندار زنجان همچنین از اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان در حوزه کشاورزی و بهره وری در آن و تکمیل سامانه‌های آبیاری نوین و تکمیل ده بند ذخیره نوین آب و اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان نیز برای تکمیل طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری در سالهای ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ خبر داد.

وی با بیان اینکه موارد دیگری در حوزه های اجتماعی هم هست که بعد از ابلاغ شروع خواهد شد افزود: پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه، تامین جهیزیه برای افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی از آن جمله هستند.

استاندار زنجان گفت: ستاد پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور امروز کار خود را شروع کرد و پیگیری لازم و تعهدات داده شده در اسرع وقت انجام خواهند شد.ب/

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست